Cristiano Ronaldo: "Det är inte lätt för en fotbollsspelare att byta liga"


Real Madrid stjärnan, Cristiano Ronaldo, uttryckte sin önskan om att bli krönt till årets mästare och har förtroende på att Barcelona kommer misslyckas i minst en av deras fyra återstående matcher denna säsong.
Ronaldo

"I de sista fyra matcherna av denna säsong, kommer det finnas många överraskningar. Barcelona måste spela mot Villarreal och Sevilla, vilka är svåra motståndare. Jag hoppas att de tappar poäng, så att vi kan vinna. jag vill bli mästare i år. Det finns fyra matcher kvar och vi måste vinna och vänta på att något ska hända" säger han.

Med bara två veckor kvar på säsongen, uttryckte CR9 att han var nöjd med den första säsongen med Los Blancos.

"Jag är mycket glad. Inte bara för att jag har gjort mål, utan också på grund av att jag har gjort flera assist mål. Jag har hjälpt laget att vinna matcher och fortsätta vara med i kampen med Barcelona, om ligatiteln."

"Detta kunde ha varit min bästa säsong. Innan matchen mot Marsielle, kände jag mig mycket bra, motiverad och självsäker. Efter min skada, missade jag 12 matcher. Jag hade hopp om att det här skulle vara min bästa säsong, men sånt är livet och skador är en del av fotbollen."

Dessutom försvarade Ronaldo hans två lagkamrater - Kaká och Karim Benzema, som på grund av olika skäl, inte kunnat lysa i sin första säsong med Real Madrid.

"Det är inte lätt för en fotbollsspelare att byta liga. Kaká hade personskador och Benzema kom från en helt annan liga. Jag har fullt förtroende om att de kommer visa att de var mycket kloka värvningar. Båda två kommer att vara mycket starkare nästa säsong."

Slutligen, pratade Ronaldo om Benficas Angel di Maria som ryktas vara på Madrids transferlista.

"Di Mara har haft en bra säsong, och är en bra spelare med mycket bra kvalitet. Han har fått erbjudanden från olika klubbar, men bara han vet sin framtid."

Skriv en kommentar