Cristiano Ronaldo: "Oavsett om jag gör mål eller inte, vill jag att vi ska vinna"


Cristiano Ronaldo kommenterar den kommande matchen mot Barcelona samt La Liga i en uppriktig-upplevelse-och personlig intervju.
ronaldoo

El Clasico
"Det kommer bli ett verkligt skådespel. Vi spelar mot Barcelona på hemmaplan. De är ett mycket stort lag och det kommer att bli en ganska jämn match. Vi har båda samma antal poäng i La Liga och i likhet med oss har de spelat mycket bra denna säsong, vilket gör de till en svår konflikt. Det bästa laget vinner på natten idag, och jag hoppas verkligen att det blir Real Madrid."

Vad är det du önskar hända i El Clasico?
"Jag vill spela mitt bästa och hjälpa Real Madrid uppnå alla mål. Detta är en oerhört viktig match för mig och mina lagkamrater, och naturligtvis för alla Barcelona-spelare. Det kommer att bli en fantastisk kväll och jag hoppas Real Madrid är det bättre laget. Vår prioritering är att vinna."

Är Real Madrid favoriter?
"Det kommer att bli ett mycket jämn match. Hemmalagets sida har alltid en viss fördel. Det lag som gör minst antal misstag kommer att vinna på lördag. Vi kan ha en liten fördel, för att vi spelar hemma, men det är en liten fördel."

Hoppas du på att göra många mål?
"Varje spel är annorlunda. Förra säsongens match mot Barcelona var inte ett bra resultat för Real Madrid så vi hoppas slå dem i år och låta denna match vila. Jag tror inte att det kommer att finnas en hel del mål, men jag hoppas Real Madrid gör mer mål än Barcelona."

Vad har Real Madrid för styrkor?
"Vi har bevisat att vi är mycket starka i anfall och vi kan inte bortse från att vi är ett mycket bra lag trots allt. Alla positioner i laget är väl täckta, från målvakter till försvar och mittfältare. Vi känner alla varandra mycket bättre nu, särskilt efter så många ändringar av detta lag i början av säsongen."

Hoppas du på att göra mål mot Barcelona den här gången?
"Min prioritet är att laget vinner. Oavsett om jag gör mål eller inte, vill jag att vi ska vinna så vi kan få tre poäng, och ligga först i La Liga. Vi närmar oss slutet av säsongen och de tre poängen kommer att ge oss en liten, men också viktig fördel."

Skriv en kommentar