Fernando Gago: "Jag slutade aldrig att vara en fotbollspelare"


Fernando Gago pratade om lagets chanser att vinna ligan och få 98 poäng när denna säsong är slut under en intervju med tidningen Marca.
Fernando Gago

"Vi spelade bra under första halvleken mot Valencia. Vi pressade bra och spelade bra fotboll. vivar lugna och hade tålamod, vilket är vad vi måste vara i våra återstående matcher. Vi är nöjda med den senaste matchen vi vann, men Zaragoza är det enda laget som vi tänker på just nu. Det kommer att  bli en fysisk match. De har många bra spelare, och vi är bekymrade över de tre poängen som står på spel" säger han.

"Vi vet att vi måste överväga varje match som om den våre vår sista. Vi tar var och en så som den kommer, och försöker sätta press på Barcelona så att vi kan sluta denna säsong som mästare. Barcelona är mycket starka och de spelar bra fotboll. Systemet de använder är mycket lämpligt för laget."

"Vi måste fortsätta vinna matcher. Vi kommer fortsätta slåss så länge vi har en chans. Jag är säker på att Barcelona kommer att snubbla igen. Allt kan hända."

"jag känner mig bra och har återhämtat min "beröring". Jag slutade aldrig att vara en fotbollsspelare. Saker kommer till de som arbetar hårt och har tålamod. Jag är mycket optimistisk nu. Jag är nöjd med hur jag spelar, men jag är mer glad över det som laget presterar. Det är klart att jag gillar när publiken applåderar för mig, men det här är ett bra lag och vi alla kan spela bra" avslutar han.

Kommentarer

Ahmed

2010-04-21 - 15:17:21
Finns det fler Real Madrid bloggar?

G a g o !

2010-04-21 - 15:52:15
diggar gago ;)

Skriv en kommentar