Guti: "Real Madrid är alltid favoriter, speciellt på hemmaplan"


Guti pratade med media idag, och
mittfältaren sa att Real Madrid har tillräckligt med vapen för att besegra Barcelona.


"Real Madrid och Barcelona är de två bästa lagen i Spanien. Vi båda spelar på en hög nivå och vi har bra spelare som kan avgöra utgången av en match när som helst. Vi känner varandra väl och vi vet vilka vapen vi måste
använda för att vinna. Jag hoppas att vi använder de på rätt sätt" säger han.

"Vinnaren kommer att ta ledningen i La Liga. För oss skulle det vara väldigt speciell, eftersom om vi vinner mot det lag som har lika mycket poäng som oss, slipper vi tänka på målskillnaden. Det kommer att bli svårt att vinna, men vi får våra chanser. Vi vet hur man ska hantera dem. Jag är säker på att vi kommer att få något positivt ur spelet tack vare stödet från våra fans. "

"Vi måste respektera Barcelona eftersom de är också med om att vinna ligan, men också om att vinna Champions League Champs och de har samma poäng vi. Vi måste göra vårt bästa för att vinna med hjälp av våra fans. Vi bör inte känna oss sämre än dem eftersom vi inte är det. Real Madrid är alltid favoriter mot vilket lag som helst, speciellt på hemmaplan. "

"Barcelona spelar mycket bra. De vethur de ska spela. Vi måste vara mycket fokuserade på lördag och försöka göra ett tidigt mål. De kan bättre än oss på mittfältet, men vi har andra vapen vi kan använda för att stoppa dem."

"Det är löjligt att inrikta mig på en av deras spelare. Vi måste koncentrera oss på dem alla. Det är som om de bara koncentrerat sig på Ronaldo och därefter gör Raul ett mål. Jag behöver inte se Messi göra fyra mål för att inse hur bra han är. Han är en av de två eller tre bästa spelarna i världen just nu och han är Barcelonas mest farlig man. Jag tror att Guardiola skulle säga samma sak om Ronaldo om du frågade honom."

"När det gäller kvaliten på både lagen, kan detta vara det närmaste El Clasico jag har upplevt. Jag minns inte en annan match mellan oss där vi båda hade samma antal poäng, med målskillnaden ett mål. Det kommer att bli en svår match på grund av att det är mycket som står på spel för båda lagen. Vinnande laget kommer att öka vår moral för resten av våra spel."

Skriv en kommentar