Ronaldo vill inte spela i Real Madrid för alltid

Real Madrid stjärnan, Cristiano Ronaldo har erkänt att han inte skulle vilja fortsätta i Real Madrid för alltid, och kan inte föreställa sig själv, som en spelare för Real Madrid när han är 40 år.Cristiano Ronaldo

Tidigare Manchester United mittfältaren Cristiano Ronaldo skulle kunna vara beredd att lämna Real Madrid, efter att han erkände att han inte tror att han kommer fortsätta i samma klubb under en lång tid.

Real Madrid hade råd att värva den portugisiska stjärnan från Manchester United för ett världsrekord på £80 miljoner euro, som blev övergångssumman förra sommaren.

Men efter att Real åkte ut ur Champions League i början av säsongen och förlorade mot Barcelona i kampen om La Liga titeln (El Clasico) skulle Ronaldo kunna tänka sig att byta klubb igen.

"Fotboll handlar om förändringar" berättade Ronaldo för Daily Star.

"Om du redan har vunnit allt med ett lag, måste du ändra - och det är vad som hände mig med United. Jag ville spela en annorlunda fotboll och göra olika mål, och jag är mycket glad över att ha tagit detta beslut."

Den 25-årige tillbringade sex säsonger i United innan han flyttade till Real och Ronaldo insisterar på att de spanska giganterna inte blir den sista klubben han spelar för.

"Alex Ferguson förstod mitt beslut och jag fortsätter att prata med honom. Jag tillbringade flera år med viljan att spela i Madrid, men jag kan inte se mig själv spela här när jag är 40. Du spelar i ett lag, där det finns förändringar. "

Kommentarer

Onödigt

2010-04-29 - 23:10:07
Kanske inte rätt utal när du precis kommit till en klubb och har 5 år framför dig... Han skönk i mina ögon...

.....a

2010-04-30 - 00:08:45
Om han lämnar så är det bara för att han vunnit allt med real menar han ju?

Skriv en kommentar