Ronaldo: "Messi kan vara bättre än mig.."

Real Madrids, Cristiano Ronaldo säger att Lionel Messi kan vara bättre än honom, men att Inters tränare, Jose Mourinho är en stor tränare, som kan slå Barcelona i Champions Leagie. Ronaldo säger att Messi är utan tvekan en av de bästa fotbollspelarna, men att inter kan slå Barcelona imorgon.
Cristiano Ronaldo 9

Real Madrid stjärnan Cristiano Ronaldo, har erkänt att Messi, kanske är bättre än honom, men att det bara är för att Barcelona är en starkare enhet.

I en intervju med den italienska tidningen La Stampa, pratade Ronaldo om Messi som för närvarande är den bästa fotbollspelaren. Man frågade honom om Messi var en bättre fotbollspelare än honom, och såhär svarade han: "Nja, kanske, ja.. Men ärligt talat, så är det tack vare Barcelona, som spelar på ett fantastiskt sätt. De har vunnit de fem eller sex senaste trofeerna och leder i La Liga.

"Messi var bra förra året, och han är en stor spelare även i år, men han är det bara för att laget hjälper honom. Och nu känner han sina lagkamrater bättre."

"Jag tror at jag alltid spelar på en hög nivå. Om Madrid riskerar att inte vinna något, betyder det inte att just jag spelar dåligt. Jag jobbar alltid hårt, varje dag för att förbättra mig själv. Det är mitt första år här och vi kan ge mer som ett lag, men jag kan inte klaga för mitt eget bästa" tillade han.

Det står i många olika tidningar och sidor att Real Madrids nya tränare, som kommer nästa säsong är Inters tränare Jose Mourinho. De frågade Ronaldo om denna händelse och det här är vad han säger: "Ah, det är en fråga som alla pratar om. Många namn har nämnts, och Jose mourinho är en av dom. Jag känner Mourinho mycket väl och jag kan säga att han är en  fantastisk tränare."

"Just nu är min tränare Manuel Pellegrini, och jag är nöjd med här."

Imorgon är det ju dags för Champions league, som är mellan Barcelona och Inter, och Ronaldo pratade även om den matchen.
"Det blir en tuff match mellan två lag som spelar riktigt bra. De bästa kommer att vinna. Jag förväntar mig att Mourinho använder en bra taktik, som kan slå Barcelona."

Skriv en kommentar