Raul Albiol: "Jag är nöjd med vår seger i lördags och glad för Kakás mål"


Raul Albiol har visat sin styrka under sitt första år som en madridista. Försvararen sa att Real Madrid måste vinna alla sina matcher och vänta på att Barcelona ska göra ett misstag, och förlora poäng.
Albiol

"Barcelona har en viktig, tuff och intensiv match mot Inter ikväll, så de kan förlora i ligan nästa helg mot Villarreal, och tappa poäng, eftersom Villarreal kämpar för att kunna vara med på nästa säsongs Champions League" säger han.

"Vi måste vinna våra fyra återstående matcher och vänta på att något ska hända. Vi har det lite lättare än Bercelona, eftersom det finns en större chans att de tappar poäng, när de inte spelar på Camp Nou. Jag hoppas att det verkligen kommer hända."

"Det är mycket som står på spel för varje lag just nu. Zaragoza ligger väldigt nära en nedflyttning och använder alla sina vapen för att få stanna kvar i La Liga. Det är inga problem, så länge de följer reglerna. De spelade en grov match mot oss, vilket är därför en av deras män blev utvisad. Vi vet att alla matcher som vi har kvar kommer att bli tuffa, eftersom det är mycket som står på spel för varje lag."

"Jag är nöjd med vår seger i lördags och glad för Kakás mål. han förtjänade det. Han var ledsen jätte länge för att han inte kunde hjälpa laget. Men han har arbetat mycket hårt för att komma tillbaka. Vi har alla lidit med honom, eftersom han är en bra kille. Jag hoppas att han hjälper oss i de fyra återstående matcherna. Vi alla, ser honom som en mycket viktig spelare för laget."

"Jag har fortfarande en lång väg att gå, för att bli en mycket framgånsrik försvarare. Vi har alla gjort ett bra jobb hela året. Det var viktigt för laget att känna sig bekväma med försvaret. Tiden för bevisa om jag är en framgångsrik försvarare eller inte. Jag måste jobba hårt för att förbättra mig ännu mer."

"Jag mår bra. Jag har haft det lite trubbligt under de senaste veckorna, men lyckats vila och återhämta mig. Jag mår mycket bättre inför de fyra sita matcherna. Vi ha alla deltagit i ett stort antal sammandrabbningar och det är svårt att vara i sin bästa form, just nu, i slutet av säsongen. Men vi kommer att göra vårt bästa, ända till slutet av säsongen" avslutar han.

Kommentarer

s

2010-04-28 - 20:50:55
dt klart real madrid vinner la ligan<333333

Anonym

2010-04-28 - 21:10:11
jaaaaaaaaaa

Skriv en kommentar