Van der Vaart: "Jag är lycklig här och med mitt liv i Madrid"


Rafael van der Vaart var inbjuden av spanska radion "Onda Cero" att diskutera El Clasico, som han anser vara "den bästa fotbollsmatchen" just nu.
vdv

"El Clasico kommer att bli en stor match. Båda lagen behöver vinna även om det kommer att bli sju matcher kvar. Den som vinner kommer inte säkert bli liga vinnare, men de kommer vara närmare titeln. Barcelona har några tuffa matcher kvar mot Villarreal och Sevilla" säger han.

"Real Madrid och Barcelona är i bra form. Hela världen vet hur bra Barca är. De visade det mot Arsenal. Och vi känner alla deras spelare, som t.ex. Messi och Xavi, men vi är inte rädda. Vi är mycket begåvade och mycket självsäkra."

"Vi har en stor respekt för Messi eftersom han är av denna värld precis som Cristiano Ronaldo. Men jag tror Ronaldo är en mer "all-round" spelare. Han är snabb med och utan boll och är fantastisk med frisparkar."

"Jag tror Barcelonas bästa tillgång är deras mittfält med Xavi, Iniesta och Busquets. Det är där deras spelar skapas och det är där vi måste hålla oss mest till."

"Det har helt klart varit en annorlunda vecka. Alla talar om denna match. Vi har taktisk träning och vi har talat om motståndarna mycket i omklädningsrummet. Dessa tre gyllene poäng står på spel, men vi vet att det finns mycket mer på spel, särskilt för fansen."

"Jag är lycklig här och med mitt liv i Madrid. Jag spelar mycket mer även om jag inte hade en bra start i början. Jag tänker bara på nu och framtiden. Jag är en del av detta lag och jag vill spela här i många år framöver. Det faktum att jag spelar bra gör att jag kan spela i min favoritposition. Jag kan spela till vänster, men jag är bättre i mitten strax bakom anfallarna. Coachen och jag pratar ofta" avslutar han.

Kommentarer

HALA MADRID

2010-04-09 - 14:51:56
De här är mer än 3 poäng på spel, det här är höjdpunkten på året. Vi måste slå Barca till varje pris!

Anonym

2010-04-09 - 16:21:30
jag hållar med dej upp till 110 procent:D

Skriv en kommentar