Van der Vaart: "Vi vill spela mot Barcelona som det bästa laget i La Liga"


Rafael van der Vaart diskuterade hur viktigt det var att se hur mycket fansen stödjer laget efter dagens öppna dörr för allmänheten i träningspasset idag och holländaren betonade hur viktig helgens match mot Racing är.

van der vaart
"Jag älskar när folk kommer och tittar på oss, eftersom det skapar så god stämning. Det finns alltid goda vibbar vare sig fans är närvarande eller inte, men det är skönt att dela den när dem är närvarande" säger han.

"Våra nästa motståndare är Racing, och det är det enda laget vi har i åtanke just nu. Det är en viktig match eftersom det inte kommer bli lätt att spela mot dem på deras hemmaplan. Vi kan börja prata om Barcelona om vi slår dem."

"Vi måste vinna många matcher om vi vill vinna La Liga. Seger på söndagen är mycket viktigt eftersom vi vill spela mot Barcelona som det bästa laget i La Liga."

"Kaká har nästan gjort en fullständig återhämtning. Vi får se hur han går framåt nästa vecka. Karim Benzema är också en viktig spelare för oss och han har blivit mycket bättre. Han kommer att vara till stor hjälp när han är tillbaka i form."

"Jag känner mig bra just nu och vill fortsätta spela som jag har gjort under de senaste två veckorna. Jag tror att vi är på rätt väg och vi måste fortsätta spela som vi har gjort den senaste tiden."

"Detta lag är full av talanger. Xabi Alonso och Ramos är mycket viktiga, men vi har gott om andra spelare som är talngfulla och kan hjälpa oss att slå Racing" avlutar han.

Skriv en kommentar