(Gammal nyhet) | Pedro Leon: "Jag är stolt över att bära den vita tröjan"


Den nya Los Blancos spelaren njuter av att spela för Real Madrid.
Pedro Leon

Marca
rapporterade att Pedro Leons övergång från Getafe till Real Madrid kunde inte ha varit bättre, eftersom den unga mittfätlaren känner sig stolt över att bära den vita skjortan.

"Det har varit en stor förändring för mig" sa Leon.

När det gäller hans anpassning, kommenterade Leon att kamratskapet är mycket bra i laget och att alla hans lagkamrater behandlar honom mycket väl. Leon pratade särskilt mycket om Esteban Granero, som var hans lagkamrat när de var unga och spelade för det spanska landslaget.

"Att bära den här tröjan innebär att man tar på sig ett stort ansvar och jag har velat bära den sedan jag var en liten pojke. Jag är förtjust av att vara här och jag är otroligt stolt."

Dessutom passade den unga talangen på att berömma Jose Mourinho som han anser är den bästa tränaren i världen.

Kommentarer

hala madrid

2010-08-11 - 12:42:07
hur gammal är han?

A-E-T

2010-08-11 - 14:02:26
23, tror jag.

rätta mig om jag har fel :)

ahmed8

2010-08-11 - 19:12:31
Ja, han är 23 år. Men fyller 24 i november. :)

Skriv en kommentar