Karim Benzema: "Jag kommer att arbeta hårt för de människor som litade på mig"


Den tidigare Lyon anfallaren hoppas kunna befästa en plats i Real Madrids a-lag.
Karim Benzema

Real Madrid
anfallaren, Karim Benzema, är övertygad om att den kommande säsongen kommer göra hans verkliga ankomst till klubben, efter en svår första säsong i Spanien.

Den tidigare Lyon stjärnans övergång till Santiago Bernabeu förra sommaren var en av Florentinos stora värvningar. Men fransmannen kämpade för ett bra år med Los Blancos, som resulterade till att Gonzalo Higuain tog 22-åringens plats.

Dock räknar fransmannen med att upplevelsen av sin första säsong, ger honom möjligheten att utveckla och ha ett framgångsrikt år med den spanska huvudstadsklubben.

I en intervju med klubbens officiella hemsida, sa Benzema: "Jag har varit i Madrid i ett år och min spanska är mycket bättre."

"Jag tror att det kommer bli mitt år med Real Madrid."

"Vi kommer att ge allt för att vinna titlar denna säsong. På en individuell nivå, kommer dem se det bästa utav Benzema."

"Jag hoppas på att göra många mål denna säsong i Real Madrid tröjan. Jag kommer att arbeta hårt för de människor som litade på mig. Det kommer att bli en bra säsong för mig."

Kommentarer

Benjamin

2010-08-01 - 21:46:27
Tycker han ska få chansen denna säsong.



Om det blir som förra året tycker jag Real ska släppa honom.

RMA

2010-08-01 - 22:51:14
håller med Benjamin:) Samma sak med Kaka

YEAH

2010-08-01 - 23:16:43
Nån som vet när La liga börjar?

ThePrinceOfTheRoyalMadrid

2010-08-01 - 23:21:03
Gilla denna nyheten!

ahmed

2010-08-02 - 01:01:03
adam:raul gjorde 2 mål

Skriv en kommentar