Rafael Van der Vaart: "Jag vill och försöker stanna i Real Madrid"


Real Madrids Rafael Van der Vaart vill och tror att han kommer stanna, men vad som helst kan hända.
Rafael Van der Vaart

AS hann ifatt Real Madrids playmaker, Rafael Van der Vaart, efter gårdagens "team-lunch" på Casa Juan, och spelaren är fortfarande angelägen om att visa sig i huvudstadsklubben.

"Jag vill stanna. Jag är hundra procent säker på att jag till slut kommer spela i Real Madrid. Det var en liknande situation förra året, men lite bättre, för att på grund av personliga skäl var det väldigt svårt för mig (hustruns sjukdom).

"Jag har visat vad jag kan göra. Här har jag mina vänner och min familj. Jag är glad i Madrid, så jag vill och försöker stanna."

"Jag har ännu inte fått något erbjudande från en annan klubb som övertygade mig."

Den spanska tidningen lyckades också prata med Rafaels agent, Robert Geerlings, som sa: "Ingen i Madrid har sagt att Rafael måste lämna. Manchester United? Det är något jag inte kan prata om. Det finns många lag som är intresserade av honom. Låt oss inte glömma att han var med i VM-finalen."

Kommentarer

Anonym

2010-08-22 - 00:47:42
Bra!

Skriv en kommentar