Real Madrid stjärnan Kaká: "Ramires kommer bli Chelseas stjärna"


Kaká är säker på att Ramires kommer lysa i den blåa tröjan.
Kaká & Ramires

Real Madrid
stjärnan Kaká säger att hans brasilianska lagkamrat, Ramires, kommer bli en stor succé med Chelsea.

"Jag är glad att Ramires har gått till en europeisk klubb som Chelsea" sa Kaká. "Men jag tror faktiskt att det är ganska skrämmande för de andra Premier League klubbarna och alla andra klubbar som vill vinna Champions League den här säsongen."

"För mig finns det ingen tvekan om att Chelsea har undertecknat den allra bästa unga central mittfältaren i världen."

"Nu spelar han för Chelsea och jag tror att han kommer bli den bästa mittfältaren i världen inom de kommande två åren och han kommer placeras i samma kategori som Clude Makelele, Roy keane och Patrick Vieira.

"Inte är bara Ramires en bra spelare, utan han är också en ödmjuk kille och är alltid villig att lyssna och lära sig från dem som har spelat fotboll under en lång tid."

Kaká gav också en skrämmande varning: "Frank Lampard har förmodligen ytterligare två år kvar på toppen och jag är säker på att han kan vara en bra mentor för honom" sa brassen till Daily Star Sunday.

"Dessa två kan bilda ett förödande partnerskap som ingen i Premier League kommer kunna klara av. Ramires är en komplett central mittfältare. Han kan tackla, passa, jobbar hårt, är stark och kan göra många mål."

"Han kommer göra Chelseas mittfält skrämmande. Vid så ung ålder, spelar Ramires utan rädsla och att spela för en så stor klubb och i stora matcher kommer inte störa honom."

Kaká tillade: "Jag kan inte se någon som stoppar Chelsea från att vinna två Premier League titlar i rad."

Skriv en kommentar