Real Madrids och Chelseas mål, Romelu Lukaku: "Jag stannar i Anderlecht"


Den 17-årige stjärnan vill inte lämna den belgiska ligan.
Romelu Lukaku

Anderlecht
s superstjärna, Romelu Lukaku, har förnekat samtal med Real Madrid. Los Blancos tränare, Jose Mourinho, vill underteckna tonåringen till Madrid i sommar, även om portugisen vet att den belgiska anfallaren skulle hellre flytta till Chelsea.

Men Lukaku säger att han är lycklig i Anderlecht och sa: "Jag stannar här."

"Min önskan är att spela i Champions League med denna klubb och fortsätta mina studier i Bryssel. Jag vill bli klar med mina studier innan jag lämnar Anderlecht."

Kommentarer

hrhr

2010-08-11 - 11:55:53
snälla va ska han bli i belgien? ingenting...precis som här i sverige...någon dag måste man välja mellan skola och fotboll....

ThePrinceOfTheRoyalMadrid

2010-08-11 - 11:59:59
De står ju att han ska avsluta sina studier och sen finns möjligheten att han flyttar. De låter som ett rätt klokt beslut av han. Och han han är redan mer än "ingenting", yngsta målgöraren i belgiska ligan och två mål mot ajax som 15 åring. Han kommer nog bli rätt stor faktiskt.

Flaash

2010-08-11 - 13:45:31
Han vill fortsätta sina studier i Bryssel och spelare Champions med Anderlecht.

Skriv en kommentar