Morata fick matchbollen av sina lagkamrater - med Real Madrid spelarnas signatur


Efter gårdagens match mot Levante, valde Real Madrid spelarna att ge matchbollen till den unga anfallaren Alvaro Morata.
Alvaro Morata (Real Madrid - Levante)

Den tonåriga Castilla spelaren, Alvaro Morata, fick spela under andra halvlek, och hjälpte Real Madrid att göra det sista målet mot Levante. Den spanska anfallaren hade chansen att göra sitt första mål, dock lyckades motståndarnas målvakt rädda bollen.

Morata avslöjade efter matchen att han fick matchbollen av sina lagkamrater. "De gav mig matchbollen - och alla har signerat den!" sa en överlycklig Morata. "Jag är väldigt glad att vi vann en härlig seger."

"Jag blev lite besviken eftersom jag verkligen ville göra mitt första mål med laget. Men jag är lugn. Jag tror att jag kommer att göra mål på denna nivå. Jag är endast en Castilla spelare och jag har fortfarande en lång väg att gå."

Därefter avslöjade Morata att han blev riktigt glad när han såg Ronaldo skriva på bollen: 'Var inte orolig, du kommer att göra många mål'. "Det var en otrolig gest från alla."

"Det var fantastisk att höra Benabeu publiken sjunga mitt namn. Bara några Castilla spelare har debuterat i A-laget denna säsong och det är bra att folk stödjer oss. Jag är en Casilla spelare och mitt enda mål är att använda alla chanser jag får bra."

Kommentarer

alvarolicius <3

2010-12-23 - 15:59:52
alvaro morata = realsframtid!!<3

rasian

2010-12-23 - 20:47:23
morata är kung reals framtid nye raul

RAUl

2010-12-24 - 00:02:29
är det pepe på bilden , om det är han så är han fucked up på bilden ,,,,,, han liknar lite Ronaldo (tjockis)

Real Madrid

2010-12-24 - 03:05:10
En ung och framstående spelare. Han kommer högst troligt få fler chanser att visa upp sin potential om han fortsätter på samma sätt som han gör i dagsläget. Att komma in och bidra med ett mål är inte hur enkelt som helst eftersom att han fortfarande är ung.

Anonym

2010-12-24 - 20:00:46
asså morata är såååå j''vla het!!!!<3;)

hetaste i real madrid + kaka fast morata lite mer

Skriv en kommentar