Real Madrids Jose Mourinho: "Jag skulle ge mig själv 11 av 10 möjliga poäng"


Den portugisiska tränaren tycker att han ska få 11 av 10 möjliga
poäng, efter allt som han har åstadkommit detta år.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho har hyllat sig själv för vad han har åstadkommit detta år (2010) och insisterade på att han kan leda Los Blancos till sin första La Liga titel sedan 2007/2008.

"Detta har varit mitt bästa år i min karriär" sa portugisen till Real Madrids officiella hemsida. "Jag skulle ge mig själv 11 av 10 (möjliga poäng). Jag vann varje (möjlig) titel förra säsongen och för närvarande har vi inte förlorat chansen att vinna titlar i Real Madrid. Ligan är fortfarande lång."

"Vi har kvalificerats till de 16 sista (lagen) i Copa del Rey och Champions League. Vi var också det bästa laget i Champions Leagues gruppspel. Denna säsong har varit perfekt för oss än så länge."

Sedan fortsatte han att prata om dagens match mot Sevilla, och vad han tycker om fansen. "Våra fans måste alltid göra någon skillnad och de är alltid där för oss på hemmaplan. De två matcherna som vi kommer att spela innan nyår är viktiga."

"Om jag får, skulle jag be fansen att komma till stadion. Vi kommer att göra vårt bästa i både matcherna och de kommer att hjälpa oss att vinna med deras stöd."

Mourinho uttryckte också hur glad han är över att den brasilianska playmakern Kaká är tillbaka till träningen och sa: "Kaká var väldigt upphetsad och tränade med laget idag (igår). Vi vill att han fortsätter att jobba med sina lagkamrater till onsdag."

"Vi vill att han ska träna med laget allt oftare efter lovet för att kan ska kunna spela, eller åtminstone bli bänkad, i mitten av januari."

Kommentarer

söta

2010-12-19 - 12:53:14

sötlars

2010-12-19 - 12:53:34
lol "upphetsad"

antonReal

2010-12-19 - 16:35:42
inget fel på sjävförtroendet ialfall;D

Skriv en kommentar