Real Madrids målvakt Iker Casillas: "Beklagligt nog gav domaren en dålig insats"


Efter vinsten mot Sevilla diskuterade spanjorerna Casillas och Ramos gårdagens match, med pressen.
Iker Casillas talking to the refree (Real Madrid - Sevilla)

Real Madrid
s lagkaptener Iker Casillas och Sergio Ramos analyserade gårdagens 1-0 vinst mot Sevilla, med median. Den spanska VM-målvakten visade tydligt att han inte tyckte att domaren gjorde en bra insats igårkväll.

Iker Casillas:
"Matchen var svår från starten. Sevilla försvårade saker för oss med att ha bra positioner på planen. Sevilla har alltid varit obekväma motståndare på Bernabeu. Vi litade på anfallarna och Di Maria var trotsig nog att ta tre viktiga poäng i vår strävan efter Barcelona."

"Domaren Clos Gomez gav en beklaglig insats, men han har gjort ett jätte bra jobb i det förflutna. Han tillät oss inte att diskutera beslut med honom och jag tycker att diskussioner är viktiga på fotbollsplanen."

"Vi är endast två poäng bakom Barcelona. Det är bara en match. Vi måste fortsätta att vinna och sätta press på dem. Vi är på rätt spår och vi får se vad som kommer att hända nästa år. Nu koncenterar vi oss på Copa Del Rey matchen, som vi hoppas kommer att gå bra."

Sergio Ramos:
"Dessa tre poäng ger omständigheterna en underbar tanke. Jag mådde bra under matchen. Mitt knä reagerade bra under de senaste träningarna. Det är normalt att känna sig lite trött efter en match, men jag är ändå väldigt glad."

"Jag har spelat inom elit fotbollen i många år och konkurrens bland truppen är alltid positiv. Jag måste hålla med tränaren när det gäller detta. Ingen är en obestridlig startspelare. Jag jobbar hårt varje dag med viljan att lära mig något nytt. Jag mådde bra på planen och det är spåret som jag måste följa."

Skriv en kommentar