Real Madrids Iker Casillas blev utdelad Golden Glove priset


Den spanska målvakten åkte till Tyskland i tisdags för att få sitt Golden Glove pris.
Iker Casillas, Thomas Müller och Diego Forlan

Real Madrid
s spanska målvakt Iker Casillas var i Tyskland i tisdags för att få sitt Golden Glove pris, som FIFA har delat ut till VMs bästa målvakt.

"Det är en sådan ära att få detta pris. Det får mig att inse att mitt arbete har inte gått obemärkt förbi. Jag uppfyllde en hel del personliga mål med att vinna VM. Det var något som jag drömde om sedan jag var liten. När jag såg spelare som Dunga, Cafu, Zidane och Cannavaro lyfta cupen trodde jag alltid att der var omöjligt (att Spanien vinner den). Men till slut gjorde vi det" sa Casillas.

Den spanska målvakten släppte in endast två mål under tävlingen och släppte inte in ett enda mål på fem raka matcher. Diego Forlan blev också utdelad Guldbollen priset, medan Thomas Müller fick guldskon.

Kommentarer

sadfasdasd

2010-12-15 - 20:24:28
asså va i helvete?????? hade blivit mer glad om messi vann guldskon o guldbollen än fucking thomas muller o diego floran....va fan händer med världen????

Anonym

2010-12-15 - 20:54:34
vet du hur dålig messi var i vm

Los Galacticos

2010-12-15 - 21:31:46
sadfasdaads är du dum i huvudet vet du äns vad priset går ut på hhhppp kommentera inte såna dumma kommentarer

Skriv en kommentar