Real Madrids Jose Mourinho: "Jag borde vinna Ballon d'Or priset i år"


Den portugisiska tränaren Jose Mourinho tycker att han borde vinna Ballon d'Or, samtidigt som han kritiserade beslutet att välja Andres Iniesta istället för Wesley Sneijder till en av kandidaterna.
Jose Mourinho

Real Madrid
s tränare Jose Mourinho hävdar att han skulle vara den mest förtjänade Ballon d'Or vinnaren.

Efter att ha vunnit trippeln - Serie A, Coppa Italia och Champions League - med sin förra klubb, tycker han att han borde vinna det stora priset.

Den italienska tidningen La Gazzetta dello Sport har rapporterat att portugisen sa: "Jag har gjort mitt val - 11 månaders arbete, 57 spelade matcher, tre titlar inklusive den viktigaste av dem alla - Champions League."

"Jag vann allting. Jag kunde inte göra något mer, och inte spelarna heller."

Mourinho är tillsammans med Spaniens tränare Vincente del Bosque och Barcelona Pep Guardiola Ballon d'Or kandidat, och vinner kommer att presenteras i Zurich den 10 januari.

Samtidigt var Mourinho kritisk till beslutet att välja Andres Iniesta, tillsammans med Lionel Messi och Xavi Hernandez till spelar-kandidaterna. Dessa tre Barcelona spelare tog de enda platserna som fanns, vilket gjorde att Inters Wesley Sneijder, som också deltog i VM-finalen, inte blev utvald.

"Om vinnaren är Andres Iniesta, som olyckligtvis inte kunde spela de första fem månaderna detta år på grund av skada, men som därefter spelade sex matcher och gjorde ett mål i Syd Afrika. Då kan allting hända under en VM-final, medan allt annat inte räknas" avslutade Mourinho.

Kommentarer

CR7

2010-12-25 - 18:32:59
Han borde verkligen vinna! Annars vet jag inte vad jag gör.. katastrof om filosofen pep vinner..

Mou

2010-12-25 - 19:40:59
Så jävla rätt!!

Real Madrid

2010-12-26 - 02:29:01
Jag instämmer. Han har vunnit allt som går att vinna och har därmed bevisat att han är den bästa tränaren i världen.

fanboi

2010-12-26 - 09:18:13
han är enkelt världens tränare n1 idag men det skulle vara dumt att ge honom ballon d'or för hans trippel när filosofen pep inte fick den trots att han vann 3 titlar mer än mourinho.

RM89

2010-12-27 - 07:54:40
Han måste fan vinna Ballon d'Or.



Mourinho har så rätt! Iniesta förtjänar inte priset, det gör heller inte Messi.



Iniesta var skadad fett länge och kom tillbaka och avgjorde VM-finalen, men vad gjorde han mer? :S



Messi, vann La Liga med Barca och skytteligan, men han var riktigt dålig i Argentina.



Xavi däremot tycker jag ska vara bland dom 3 kandidaterna, han vann Ligan med Barca, och det var tack vare honom Messi gjorde så många mål.

Han var riktigt grym tsm med Alonso på mittfältet i VM.



Sen är det riktigt dåligt att inte Sneijder får vara bland topp 3 kandidater.



Sen tycker jag också Milito borde ha varit där också.



Mina topp 3 kandidater:

1. Sneijder

2. Xavi

3. Milito



Mina topp 3 kandidater (Tränare):

1. Mourinho

2. Del Bosque

3. Guardiola



Så borde det ha varit och så borde det ha slutat, men nej, så kommer det inte bli tyvärr, för UEFA och FIFA och alla andra som har makt, dom har redan planerat detta, genom att fuska osv!! Men så är det, man kan inte göra något åt saken!

Skriv en kommentar