Anderlechts Romelu Lukaku nobbar Chelsea: "Det är en dröm att spela på Bernabeu"


Tonåringen som jagas av hela Europa har sagt att han är intresserad av att spela för Real Madrid, samtidigt som han hyllade klubben, tränaren och stjärnan Cristiano Ronaldo (som han anser vara bättre än Barcelonas Lionel Messi).
Romelu Lukaku

Den belgiska tonåringen Romelu Lukaku har meddelat ett chockande meddelande till Chelsea. I en intervju med den spanska tidningen Marca sa underbarnet att han skulle älska att spela för Real Madrid.

Den 17-årige Anderlecht anfallaren är ett Chelsea fan och har setts på Stamford Bridge flera gånger, där han bland annat har mött sin idol Didier Drogba. Dessutom har det sagts att den engelska klubben försökte underteckna Lukaku redan när han var 13 år.

Premier League klubbarna Arsenal och Tottenham sägs också vara intresserade av anfallaren, men efter att han hyllade Real Madrid, tränaren Jose Mourinho och stjärnan Cristiano Ronaldo under intervjun, finns det ingen tvekan om att han vill spela för de spanska giganterna nästa säsong.

Lukaku som vägrar att flytta till någon annan klubb för tillfället på grund av att han vill sluta skolan i Belgien, kommer att kosta Real Madrid 15 miljoner pund. Mourinho är ute efter en anfallare, och tonåringen kan vara rätt man för portugisen.

"Självklart, det är en dröm att spela på Bernabeu. Det är en stor stadium" sa Lukaku till Madrid tidningen Marca. "Att Jose Mourinho är Real Madrids tränare är en extra motivation. En tränare som Mourinho, skulle jag vilja lära mig så mycket som möjligt ifrån."

Lukaku som blev fotograferad i en Chelsea tröja i somras, blev tillfrågad om han skulle vilja spela för The Blues. "Jag är inte skyldig att spela för The Blues. Det finns andra stora klubbar i Europa. "

"Jag kommer inte direkt vara en startare för en top klubb. Jag måste visa mig och få alla att inse att jag kan nå till denna nivå (att vara en startare)."

"Jag älskar engelsk, spansk och tysk fotboll. Italien är också ett stort mästerskap, men det kräver mer erfarenhet. Min far kommer att ta det rätta beslutet för mig."

När han därefter blev tillfrågad vilken spelare han tyckte var bäst mellan Lionel Messi och Cristiano Ronaldo, sa han självklart att det var hans Madrid idol Cristiano Ronaldo, och kallade även Los Blancos en "spektakulär" klubb.

Kommentarer

Anonym

2010-12-25 - 10:25:51
fan vad bra älskar dig lukaku

mm

2010-12-25 - 11:41:34
Välkommen!

Anonym

2010-12-25 - 12:10:22
det är bra

Benjamin

2010-12-25 - 13:16:17
Nej tack Real har många många talanger vi behöver stjärnor ,pinsamt att förlora med 5-0 !

ramos

2010-12-25 - 14:06:45
han är stjärna? verkar inte som att du kan mkt om fotboll benjamin?

Real Madrid

2010-12-25 - 14:13:44
Vem vet inte vem Lukaku e. Har vann belgiska skytteligan som 16 åring

Hala Madrid

2010-12-25 - 14:37:33
Har sen dess det började pratas om att vi behöver en forward, har jag sagt att vi borde värva Lukaku. Han kommer bli sjukt bra i framtiden. Hoppas han kommer till oss :D!!

cr7hehehe

2010-12-25 - 16:19:14
kanske drogba junior (a) :D

Hala Madrid

2010-12-25 - 17:35:49
Han Kommer att bli Drogba #2 fast bättre ;)

madrid

2010-12-25 - 17:37:58
lätt han tar fan hela chelseas trupp haha

SVAR TILL ramos

2010-12-25 - 20:53:16
Jo jag vet mycket om fotboll men jag skriver vad fan jag vill och om du inte gillar det så behöver du inte kommentera !

Real Madrid

2010-12-26 - 02:40:25
Sluta brusa upp. Man ska väl kunna diskutera utan att hamna i bråk med varandra. Hursomhelst, jag hoppas att ni inser detta framöver. På tal om själva Lukaku så tror jag att han hade passat bra i Real Madrid. Sedermera måste jag personligen erkänna att man får en typ av ''kick'' när han på det sättet öser beröm över Real Madrid och naturligtvis Ronaldo.

real madrid

2010-12-26 - 19:32:45
om inte benz funkar så tycker jag att man ska sälja han och köpa in lukaku och neymar 2 gryma talanger

Skriv en kommentar