Mesut Özil hyllar sitt lag: "Real Madrid är världens största klubb"


Real Madrids mittfältare Mesut Özil är nöjd med sin flytt från Werder Bremen till Real Madrid.
Mesut Özil

Los Blancos
mittfältare Mesut Özil har hävdat att han njuter av livet i Real Madrid, klubben som han tycker är världens största.

Den tyska stjärnan har gjort en omedelbar effekt på Santiago Bernabeu sedan han anlände från Werder Bremen  under sommaren, och har blivit en succe för Los Blancos hittills denna säsong.

När playmakern pratade med tv-kanalen ABC, sa 22 åring att han njuter av livet i den spanska huvudstaden och känner att under Jose Mourinho kan Real Madrid vinna titlar denna säsong.

"Jag har anpassat mig snabbt sedan jag kom hit. Jag hade stöd från min familj, och allt har gått bra. Allting känns välbekant för mig. Träningen är seriös, men vi har kul tillsammans utanför planen."

"Jag är nöjd över att ha flyttat till världens största klubb, men jag har fortfarande en massa drömmar som jag vill uppfylla. Jag har inte vunnit någon titel än, och Mourinho sa till mig att han ville ha mig i sina lag oavsett priset."

"Han övertygade mig, och jag är här. Real Madrid vill uppnå framgång, och detta är endast möjligt om alla i laget stöttar varanda."

Kommentarer

Anonym

2010-12-31 - 13:44:24
världens bästa för den delen ;)

ElPiPitaa!<3

2011-01-15 - 12:36:29
ÖZIL!<3<3<3

Skriv en kommentar