Kaká Berättar..

Kaká&Ronaldo

"När jag döptes, hände något övernaturligt för mig" säger Kaká.
I denna intervju pratar Kaká om Tro/Hopp , fotboll och Cristiano Ronaldo.

Den brasilianska superstjärnan skulle ha tjänat ännu mer än £13 miljoner euro per år (som han tjänar i Real Madrid) om han hade valt att ansluta sig till Manchester City i januari.
I själva verket, om Abu Dhabi-gruppens bud på runt £ 100 miljoner hade godkänts, så hade inte Cristiano Ronaldo varit världens dyraste fotbollspelare.

"Jag använder mina pengar för att visa hur mycket gott Gud kan göra för människor"

"Jag kan ärligt säga att jag inte bryr mej så mycket om pengar." säger han.
"Om du talar om det goda man kan göra (med pen
garna) för min kyrka så är det annorlunda. Men jag har tjänat väldigt stora summor pengar en lång stund nu, så vad kan jag göra med £13 milj. som jag inte kunde göra med £3 milj. ? Varför skulle jag ha mer än jag behöver? Pengarna finns och jag vill göra gott med de."

"Jag försöker att visa vad Gud har gjort för mig och att han kan göra det i andras liv också.
Jag försöker vara en förebild i klubben."

"Jag föddes i en evangelisk kristet hem men när jag döptes 1994, hände något övernaturligt mig.
Jag kan inte förklara det, men efter att jag kom närmare Gud, föddes jag om på nytt."

"Det pris som betalas för Ronaldo och jag kommer inte plåga eller bekymra oss"
Kaká föddes i en välbärgad familj i Brasilia, så han uppmuntrades till att studera hårt i skolan. När det kom till sporten, så var han väldigt skicklig på tennis. Hans familj flyttade till Sao Paulo när han var sju, och det var då han började spela i Sao Paulo junior lag. Han blev klubbens enastående unga spelare och han började tjäna pengar när han var vid 15 års ålder. Två år senare gjorde han sin professionella debut och år 2003 blev Milan övertygade att värva honom för ca 5 miljoner pund.

Kaká säger : "När vi var barn hade vi tur jämfört med de flesta familjer. Mitt första fotbollsminne var när min far tog mig för att se Sao Paulo spela."
"Jag gick med i klubbens juniorer samma år och växte till att älska spelet därifrån. Min stora förebild var absolut min far, en evangelisk man.
"

"I min familj finns det ganska många av oss som har spelat fotboll. Men min bror och jag är de enda som har gjort det till en yrkeskarriär. Digão och jag spelade tillsammans i AC Milan men han spelade på lån till Standard Liege förra säsongen. Han är en mycket bra mittback. " säger Kaká

Kaká säger även, att när folk frågade honom om det skulle vara nervöst att flytta till Spanien och Real Madrid, så svarade han : "Jag är inte nervös. Det borde inte vara svårare än då jag flyttade från mitt hemland (Brasilien) till Italien för några år sedan..."

Skriv en kommentar