Benficas David Luiz kan spela tillsammans med sin favoritspelare, Kaká, i Real Madrid


Den unga försvararen har uttryckt sitt intresse över en eventuell övergång till Spanien, men försäkrade fansen att han är nöjd med Benfica.
David Luiz

Den spanska tidningen Marca har rapporterat att Benficas försvarare, David Luiz, har uttryckt sitt intresse över att flytta till Real Madrid, efter att flera rykten sagt att brassen kan flytta till Santiago Bernabeu.

"Jag är glad i Benfica, jag gör det jag älskar och de behandlar mig mycket bra. Om Real Madrid skulle ringa? Jag är en Benfica spelare, men i livet slutar allting och det finns människor som kan lösa sådana frågor för mig. Det som gör mig glad är att göra det jag älskar."

Real Madrids tränare, Jose Mourinho, letar efter en mittback, efter att Maicons undertecknande ser ut att aldrig nås. Och David Luiz som kan spela som både mittback och vänsterback gör honom till en av Los Blancos alternativ.

Luiz erkände också att han beundrar Real Madrids stjärna, Kaká. Inte bara som spelare, utan även som en person. "Kaká är min favoritspelare och en person som inspirerar mig, inte bara för den stora spelaren han är, utan också för vem han är."

Luiz kan spela tillsammans med sin brasilianska favoritspelare, men sa: "Jag är lugn, allt sker med Guds vilja".

Kommentarer

Real the first

2010-07-23 - 17:35:58
NEeej inte mer orutinerade spelare tack

Real the first?

2010-07-23 - 18:13:46
Fan är du helt jävla cpe i huvet eller? Man kan inte alltid köpa rutinerade spelare..

Real the first

2010-07-23 - 18:19:27
Är du helt sjuk i huvet eller? Vi har ju för fan nästan bara köpt orutinerade spelare ditt jävla grottmongo.

Vi måste ha Vidic och Cole.

Hittils har vi köpt Di Maria, Pedro Leon och Canales. Fast de har ju så mkt rutin? Jävel vilket stölpskött!

Anonym

2010-07-23 - 20:36:20
United: "Vidic har förlängt sitt kontrakt"

Nemanja Vidic stannar i United. Serben har skrivit på nytt kontrakt, enligt klubbens ordförande.



Försvararen Nemanja Vidic har ryktats vara på väg bort från premier league-laget Manchester United. Men dessa rykten kan nu avskrivas. Den 28-årige serben är överens med klubben om en kontraktsförlängning.



- Jag är väldigt glad över att kunna bekräfta att vi för tre eller fyra veckor sedan kom överens om ett nytt långtidskontrakt med klubben, säger Uniteds ordförande David Gill till klubbens egna tv-kanal.



Inga papper är påskrivna, men Gill säger att de har skakat hand och kommer skriva kontrakt i början av augusti när Vidic återvänder till England efter sin semester.

ahmed

2010-07-23 - 20:36:40
United: "Vidic har förlängt sitt kontrakt"

Nemanja Vidic stannar i United. Serben har skrivit på nytt kontrakt, enligt klubbens ordförande.



Försvararen Nemanja Vidic har ryktats vara på väg bort från premier league-laget Manchester United. Men dessa rykten kan nu avskrivas. Den 28-årige serben är överens med klubben om en kontraktsförlängning.



- Jag är väldigt glad över att kunna bekräfta att vi för tre eller fyra veckor sedan kom överens om ett nytt långtidskontrakt med klubben, säger Uniteds ordförande David Gill till klubbens egna tv-kanal.



Inga papper är påskrivna, men Gill säger att de har skakat hand och kommer skriva kontrakt i början av augusti när Vidic återvänder till England efter sin semester.



Serd

2010-07-23 - 21:03:50
Den jeffla kukken kan dra lång hem ifrån

Real the first

2010-07-23 - 21:20:04
Jag gillar Serds inlägg xD

Anonym

2010-07-23 - 23:58:32
samma här

RealMadrid<3

2010-07-24 - 05:03:02
hala madrid hala KAKA;)

RMA

2010-07-24 - 23:44:48
Håller med Real the first

Skriv en kommentar