Gonzalo Higuain: "Real Madrid kommer underteckna Chelseas försvarare Ashley Cole"


Gonzalo Higuain har uppmanat Chelsea stjärnan, Ashley Cole, att flytta till Real Madrid.
Gonzalo Higuain & Ashley Cole

Den argentinska anfallaren Gonzalo Higuain skulle välkomna vänsterbacken, Ashley Cole, till Real Madrid i sommar. Higuain har pratat med den engelska tidningen The Sun och sagt: "I Madrid kommer Coles fotboll göra alla rubriker, inte hans privatliv. Jag tror att det blir en starkt motivation för honom."

"Jag har pratat med ett par äldre spelare som klubben anförtror sig åt och de är mycket säkra på att vi kommer att värva honom inom de närmaste veckorna. Spelarna har spelat för Jose Mourinho, och de verkar vilja följa honom. Jose är mycket lik Argentinas förbundskapten Diego Maradona i den meningen att han ska offra sitt liv för sina spelare."

"Det är alla som är med i klubben mot resten av världen och skyddet som tränaren erbjuder är en riktig motivation. Ashley vet allt om Joses passion och kärlek för sina spelare och jag är säker på att han är angelägen om att sammankopplas med honom igen."

Det var Mourinho som i år 2006 lockade Cole till Chelsea från Arsenal - och anfallaren Higuain är övertygas om att historien är på väg att upprepa sig på Santiago Bernabeu.

"Alla spelarna är mycket glada över hans (Mourinhos) ankomst. Det förvånar mig inte att Chelsea inte vill sälja Cole. Om du har en spelare som är bäst i världen på sin position, då gör du allt du kan för att försöka behålla honom. Men när Madrid vill ha en spelare brukar vi få vår man."

"Jag pratade med Cristiano Ronaldo och han berättade för mig att Cole är den tuffaste försvararen han någonsin har spelar mot."

"Så om Ashley Cole beslutar sig för att han vill ansluta sig till den största klubben i världen och spela för sin gamle vän Jose Mourinho igen, då är jag säker på att överföringen kommer att gå igenom innan säsongen börjar."

Kommentarer

CR9

2010-07-24 - 15:06:31
Jag hoppas verkligen att han kommer till Real, vi behöver en försvarare som honom.

Real the first

2010-07-24 - 15:31:26
Yes

REAL<3

2010-07-24 - 18:00:26
cole till liverpool,

Anonym

2010-07-24 - 20:13:31
tänk vilket försvar om vi hade cole, vidic, pepe och ramos som backar!

Skriv en kommentar