Keisuke Honda: "Jag drömmer om att få bära tröja nummer 10 i Real Madrid"


CSKA Moskva stjärnan har avslöjat sin önskan om att få spela för Real Madrid någon dag..
Keisuke Honda

Den offensiva mittfältaren, Keisuke Honda, har varit en av VMs största stjärnor med sin imponerande prestanda för Japan. Playmakern har sammakopplats med flera olika klubbar som kan få honom att flytta från sin nuvarande klubb CSKA Moskva.

Klubbar som Milan, Valencia, Sevilla, Manchester City och Arsenal tros vara intresserade av 24-åringen, men Honda har nu avslöjat att hans dröm är att få spela för La Liga klubben Real Madrid.

"Jag drömmer om att få bära tröja nummer tio i Real Madrid. Jag är den typ av person som alltid vill ha det bästa och jag har alltid haft en önskan att spela på hägsta nivå. Om möjligheten att få spela i en störra klubb kommer, skulle jag definitivt överväga det" sa Honda till Sports Nippon.

Dock tycks det vara mycket osannolikt att CSKA Moskva kommer släppa sin japanska stjärnspelare i sommar. De ryska jättarna har endast haft spelaren i en halv säsong, efter att ha undertecknat honom från VVV Venlo.

Kommentarer

Ashkan!

2010-07-06 - 20:36:55
Köp honom!!!!!! han är fan helt sjukt bra! Di Maria elr Honda? så klart man skulle välja Honda!

Anonym

2010-07-06 - 21:01:46
Snacka inte skit han platsar inte

Martin.A

2010-07-06 - 23:18:21
du är dum i huvudet han åvanför mig. Honda är en klass spelare och bevisade i japan att han kunde göra mål på stor lag. snacka inte skit om att inte honda platsar !

vi behöver honom;) han är välkommen nästa säsong;)

Anonym

2010-07-07 - 00:13:19
honda är gryyym! såg honom i vm och han är en krigare ja svär. men man måste tänka lite han kanske baara kämpar så där mkt när han spelar för japan

Skriv en kommentar