Lassana Diarra: "Jag vill visa att jag kan spela för Real Madrid"


Fransmannen har pratat om sin önskan att stanna kvar i den spanska klubben och få en plats i laget..
Lassana Diarra

Real Madrid
hade en intensiv träning i dag, när A-laget spelade mot B-laget, Real Madrid Castilla. Efter träningen pratade mittfältaren, Lassana Diarra, om sina framtida möjligheter i klubben på en presskonferens.

"Jag vill visa att jag kan spela i det här laget. Förra året spelade jag inte mitt bästa" sa Diarra enligt spanska tidningen Marca. "Jag känner mig som en Madrid spelare och jag vet att med honom (Mourinho) måste jag kämpa varje dag i träningarna, eftersom alla spelare har sin chans och det är något att utnyttja.

"Konkurrensens nivå är mycket hög och vi måste vinna titlar. Vi behöver ett listigt lag och tillsammans kan vi vinna. Det är inte av en slump att Mourinho alltid vinner titlar med alla lag han har tränat. Vi kan göra stora saker. Förra säsongen var vi nära, men den här säsongen kan vi göra det."

På tal om förra säsongen, erkände fransmannen att den förra tränaren, Manuel Pellegrini, inte använde honom ofta.

"Mourinho är en bra tränare. Han säger saker tydligt och vi kan vinna en massa titlar."

Lass pratade också om sin landslagsman, Karim Benzema, som har personliga problem just nu. "Karim verkar må bra och ju tidigare hans situation är glömd, desto bättre. Han är motiverad och har en önskan att göra många mål med Real Madrid."

Kommentarer

Real the first

2010-07-23 - 21:17:55
Han är ju given bredvid Alonso

ThePrinceOfTheRoyalMadrid

2010-07-23 - 22:21:47
Helt Korrekt, Real the first! ;D

ahmedkaka8

2010-07-23 - 23:01:50
håller med Real the first!

Itian

2010-07-24 - 09:57:36
han e ju grym dom senaste träningar, hoppas han fortsätter i sån form även i matcherna :D

hala madrid

2010-07-24 - 19:49:18
mourinho känner lass väl från när han var i chelsea och då fick han inte så mycket speltid..hoppas det blir ändring på det nu!

Skriv en kommentar