Milans Thiago Silva vill inte lämna San Siro för Santiago Bernabeu


Den centrala försvararen har uttryckt sin önskan att stanna kvar i Italien, trots intresse från Spanien.
Thiago Silva

Milan försvararen, Thiago Silva, har erkänt att han är smickrad av intresset från Real Madrid, men upprepade sin önskan att stanna kvar i Milan den kommande säsongen.

Los Blancos tränare, Jose Mourinho, har uppgett att mittbacken skulle passa bra i truppen, och är beredd att erbjuda Rossoneri 20 miljoner euro för Milans brasilianska stjärna.

Men italienska sporttidningen Football Italia har rapporterat att 25-åringen inte vill lämna San Siro för Santiago Bernabeu nästa säsong.

"Jag har ingen avsikt att lämna Milano just nu. Jag är väldigt glad här, jag har anpassat mig väl till livet i Italien och jag hoppas på en bra säsong" sa Silva.

"Det är en ära att veta att en av de bästa klubbarna i världen är intresserade av mig. Samma sak är det faktum att Jose Mourinho, som är en av de bästa tränare i världen, gillar mig."

Milan vill inte heller sälja sin centrala mittfältare och efter Silvas kommentar, kan det innebära att Mourinho måste titta på ett annat alternativ.

Kommentarer

Real the first

2010-07-18 - 16:15:51
Köp inte han för faen!

Anonym

2010-07-18 - 18:02:30
han e faktisk bra men tycker han ska stanna i milan om han vill det

RMA

2010-07-18 - 20:01:54
håller med Real the first

ThePrinceOfTheRoyalMadrid

2010-07-18 - 21:52:40
Han är Mittback? :S

Skriv en kommentar