Real Madrid och Getafe har nått en överenskommelse för yttern Pedro Leon


Los Blancos nästa signering under sommarens tranfermarknad kommer bli Pedro Leon, enligt spanska rapporter.
Pedro Leon

Real Madrid har nått en överenskommelse med Getafe för deras spanska ytter Pedro Leon, enligt både Marca och AS.

Rapporter hävdar att Real Madrid har lyckats övertyga Getafes president, Angel Torres, om en övergångssumma på 10 miljoner euro - vilket är en summa som motsvarar Leons klasul.

Flytten har fått ett grönt ljus från Los Blancos tränare, Jose Mourinho, som enligt uppgifter har tittat på Leons mål i Getafe förra säsongen, och var imponerad av vad han såg.

Trots påståenden i Madrid, har inte klubben bekräftat övergången officiellt.

Kommentarer

Pontus1993

2010-07-03 - 14:41:30
Bänken för han då? Kan dock fungera som en bra reserv om någon av de mer offensiva pjäserna går sönder.

Andreas

2010-07-03 - 14:50:39
Sitter dock hellre på bänken i Real än spelar i Getafe :)

THE WHITES

2010-07-03 - 15:04:11
Även fast jag tycker att detta är en fruktansvärt bra spelare, så är det synd att Real värvar honom då han kommer få nöta bänken en hel del. Och som kommentar till Andreas här uppe, så säger jag: Jag hade hellre spelat i 11an i Getafe och visa upp mig för världen, än att sitta på bänken för mitt älskade Real Madrid :).

hala madrid

2010-07-03 - 15:21:43
håller med andreas, sitter hellre på bänken i real än startar i getafe...och han kommer ju få speltid fast inte så mycket kanske.

Anonym

2010-07-03 - 15:48:40
vad har han för position

Andreas

2010-07-03 - 17:28:03
högerytter

king

2010-07-03 - 18:02:15
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ SLÖSA INTE INTE PENGAR PÅ NOOOOOOBS

antonReal

2010-07-03 - 18:49:33
köp han det är bra med lite bredd i truppen;D

whaat???

2010-07-03 - 20:21:18
asså jag förstår mig inte på real . älskar real madrid men ibland kan dom vara tröga som tex att de vill sälja van der vaart och gago. dom kommer bli världens bästa spelare jag lovar!!! Det hände ju samma sak med sneijder o robben. MEN REAL FATTAR INGET! och sen så är real itntresserde av andra mobbade spelare som är dåligare än dom spelare dom vill sälja!!! FATTAR INTE VAD REAL HLLER PÅ MED!!??

Anonym

2010-07-03 - 23:04:04
De blir svårt för han att ta en plats på bänken. Där finns redan spelare som Van der Vaart, Benzema, Gago, Granero, Guti och mohammadou Diarra. Nej han tar inte någon plats på bänken om inte man säljer åtminstone Guti granero och Diarra

Skriv en kommentar