Real Madrids Rafael Van der Vaart är redo att flytta till antingen Chelsea eller Liverpool


Real Madrids mittfältare, Rafael Van der Vaart, är redo att lämna La Liga för Premier League.
Rafael van der Vaart

Holländaren, Rafael Van der Vaart, har pekat ut Chelsea och Liverpool som hans bästa val om han skulle lämna Real Madrid och flytta till England.

"Jag har hört talas Liverpools och Chelseas intresse - och det är väldigt smickrande" sa 27-åringen.

"Om någon utav dem är villiga att erbjuda mig att spela i A-laget, kommer jag helt ärligt ha väldigt svårt för att inte lyssna på vad de har att säga. Jag tor att jag har förhållandet med Madrid där de förstår min ståndpunkt och låter mig ha samtal (med andra klubbar)."

"Jag förväntar mig att majoriteten av alla överföringar ska avslutas inom de närmaste två veckorna och om Chelsea och Liverpool vill prata med mig skulle jag åtminstone lyssna på vad de har att säga. De är både jättar och om de kan erbjuda mig A-lags fotboll kan det vara omöjligt att tacka nej."

"Real Madrid är den mest prestigefyllda klubben i världen och jag är lycklig här och även i Spanien, men jag är i en ålder där jag måste spela i A-laget. Tränaren vet hur han kommer använda mig i sina planer, och om han är vllig att lyssna på erbjudanden för mig."

Kommentarer

Itian

2010-07-25 - 15:05:38
oh shet neeeej

RMA

2010-07-25 - 15:38:33
Han är bra!! Se vad som hände med dom förra holländarna. Båda kom till UCL final

Anonym

2010-07-25 - 16:03:01
neeeeeeeeeeeeeej

zakarie

2010-07-25 - 16:15:33
NEEJ Vill inte att han ska lämna Real :( :/

Serd

2010-07-25 - 17:10:01
den jefflen skal inge gå nånon staans han stana här i madrid

ahmedkaka8

2010-07-25 - 21:59:11
NEEJ! Lägg honom som reserv och byt honom mot Pedro Leon i halvtid eller något sånt. Sälj han inte bara!

ahmedkaka8

2010-07-25 - 22:04:26
Lazio intresserade av Royston Drenthe



De italienska laget Lazio är ute efter Real Madrids vänsterback Royston Drenthe. Efter att Aleksander Kolarov har skrivit på för Manchester City så letar Lazio efter en ersättare för serben Kolarov. Den holländska ytterbacken spela bara åtta matcher förra säsongen.

Skriv en kommentar