Real Madrids ytterback Marcelo: "Vi måste arbeta hårt för att lyckas"


Den brasilianska yttern är imponerad av den nya tränaren..
Marcelo

Real Madrid
s ytterback, Marcelo, använder rätt ton inför nästa säsong, då Real Madrid hoppas på att åstadkomma stora saker i den kommande kampanjen, som Los Blancos måste arbeta hårt för att vinna.

Huvudstadsklubben vann ingenting förra säsongen och misslyckades återigen med att gå vidare från åttondelsfinalen i Champions League. Den mångsidiga brasilianska spelaren är nu beredd att träna hårt så att Bernbaeu klubben ska vinna någonting denna säsong.

På Real Madrids officiella hemsida har det skrivits att 22 åringen har sagt: "Vårt mål har alltid varit att vinna titlar och den här säsongen är inte annorlunda. Vi tränar hårt för att vinna titlar."

"Jag älskar träningarna och att äta tillsammans med mina lagkamrater. Fotboll är mitt liv och det här är rätt samtal."

Marcelo är också imponerad av den nya tränaren Jose Mourinhos träningar. "Vi tränar aggressivt och med allt vi har. För att vinna måste vi lida under träningarna" sa han.

"Mourinho ser till att vi vet att vi inte kan slappna av någonsin under träningarna och vi är mycket nöjda med honom. Mourinho är en bra människa. Han pratar med oss alla och ger inte någon förmånsbehandling."

"Jag kommer fortsätta arbeta hårt så att jag också kan bli inkallad till det brasilianska landslaget."

Kommentarer

ahmed

2010-07-19 - 23:55:17
hoppas dom bevisar det också.

Skriv en kommentar