Stuttgarts Sami Khedira: "Jag är intresserad av en flytt till Real Madrid"


Den tyska mittfältaren har avslöjat att han skulle vara intresserad av att flytta till Real Madrid.
Sami Khedira

Stuttgarts defensiva mittfältare, Sami Khedira, som imponerade i VM 2010 med sitt landslag, Tyskland, har sedan VM sammakopplats med en flytt till den spanska klubben, Real Madrid.

Dock har den tyska klubben Bayern München visat sitt intresse för 23-åringen och varit med i jakten om den tyska stjärnan. Men Khedira har tagit sin tid att diskutera en eventuell överföring och gjorde klart att han kan bara tänka sig flytta till den spanska huvudstaden.

"Naturligtvis, jag funderar på en övergång till Real Madrid. De har redan bekräftat att de är intresserade av att underteckna mig" sa Khedira till tidningen Bild.

"Real Madrid är den största klubben i världen och Jose Mourinho är en av de mest framgångsrika tränare där ute. Han har alltid fascinerat mig och han spelar den typ av fotboll jag kan identifera mig med. Han har taktiska planer, välorganiserade försvar, snabba kontringar och kliniska avslut. Nu för tiden är det, det enda sättet att nå framgång."

"Jag skulle inte ha tillåtit min agent att kontakta mig om intresserade klubbar om jag ville stanna i Stuttgart. Real Madrid är den enda klubben i världen jag har övervägt hittills. Dock är ingenting bestämt ännu. Jag kommer fatta ett beslut om min framtid under de kommande dagarna."

Sami Khediras nuvarande kontrakt med Stuttgart löper fram till sommaren 2011.

Kommentarer

Anonym

2010-07-23 - 13:46:36
Han skulle passa bra i real!

Anonym

2010-07-23 - 14:06:59
Han skulle absolut inte passa bra i real.!

ahmed

2010-07-23 - 17:08:22
nej.vi vill ha schweinsteiger

Skriv en kommentar