Iker Casillas: "Jag har pratat med Mourinho ett par gånger och jag gillar hans sätt att tänka"


I en intervju med AS sa Real Madrids och Spaniens målvakt att han är imponerad av Mourinhos planer, men pratade också om hur det var att vinna VM 2010 med Spanien.
Iker Casillas

Spaniens lagkapten, Iker Casillas, lyfte VM-bucklan för bara en vecka sedan i Sydafrika, men hans tankar har redan börjat vända sig till den kommande säsongen.

Real Madrids VM stjärnor skulle ursprungligen återvända till försäsongen den 9 augusti, men Mourinho har bestämt sig för att hans spelare ska återvända en vecka tidigare.

"Det är bra" sa den spanska målvakten i en intervju med AS. "Jag har pratat med honom ett par gånger och jag gillar hans sätt att tänka. Han vill att spelarna ska komma tillbaka utvilade och är redo att arbeta. Att vara världsmästare får dig att glömma allt annat."

Casillas räknar med en spännande kamp med de hårda rivalerna Barcelona nästa säsong, men anser att Spaniens VM-seger har fört de två klubbarna närmare varandra.

"Det finns Madrid fans som uppskattar (Barcelonas mittfältare) Xavi, till exempel, och det finns katalaner som gillar (Real Madrids högerback) Ramos."

"I Sydafrika var det en underlig känsla. Vi var så långt borta och vi visste inte hur stämningen var i Spanien. Vi var desperata över att åka tillbaka och fira det här och vad vi har upplevt har varit oförglömligt. Vi har gett mycket glädje till folket."

Casillas lyfte också EM-pokalen för två år sedan, men säger att VM är mycket mer speciell.

"EM är speciell och det var fantastiskt, men det här är fyra gånger större" sa han. "Jag ville lyfta bucklan redan från en ung ålder. Jag hade sett Matthäus, Dunga, Deschamps, Cafu och Cannavaro lyfta bucklan och jag ville också göra det. Jag ville inte bara lyfta bucklan, utan även vara världsmästare."

"När jag lyfte den mot himlen, gick min dröm i uppfyllelse. Blatter gratulerade mig och han sa att vi förtjänade det och att vi var det bästa laget i VM."

Kommentarer

Anonym

2010-07-18 - 14:58:15
casillas du är bäst i världen!!! ramos du är så bäst!!!:d REAL I MITT HJÄRTA

Anonym

2010-07-18 - 18:06:30
CASILLAS!! <3

Skriv en kommentar