Cristiano Ronaldo: "Det är sant. Jag var bara en tumme ifrån att underteckna för Arsenal"


Ja, Cristiano Ronaldo var nära att underteckna för Arsenal, men Manchester United gav honom ett bättre erbjudande.

Cristiano Ronaldo (Manchester United vs. Arsenal)

Många Arsenal fans undrade vad tränaren Arsene Wenger menade när han sa: "ni kommer bli förvånade" när man pratade om Cristiano Ronaldo och en eventuell flytt till Arsenal för två år sedan. Och kanske är en del av mysteriet avslöjat nu.

Crisitano Ronaldo, som just nu är i Sydafrika med sitt landslag Portugal, har bekräftat vad fransmannen sa om att han var så nära att spela för Arsenal. Ronaldo hade träffat Arsene Wenger tre gånger med sin mamma och han var bara en tumme ifrån att underteckna för Arsenal.

Ronaldo, 25, sa att erbjudandet för The Red Devils var bättre och lättare för honom, tack vare sin familj och vänner. I England blev den portugisiska stjärnan en av de bästa spelarna i Europa. Han vann flera priser, inklusive Ballond d'Or 2008.

Det här är vad Ronaldo sa: "Det är sant. Jag vara bara en tumme ifrån att underteckna för Arsenal. Jag såg Arsene Wenger tre gånger med min mor. Det var mycket nära att jag skulle spela för Arsenal. Anledningen till att jag ville spela för United, var att det var ett lag som gav mig det bästa erbjudandet. Jag hade aldrig varit i Manchester tidigare, men det som hjälpte mig var att min mamma bodde med mig, min familj besökte mig en hel del och jag blev vän med spelarna. Vad var mitt första intryck av staden? - Det regnar mycket."

Kommentarer

Anonym

2010-06-09 - 20:01:41
VA?! HUH.. TUR ATT HAN ITNE SPELA FÖR AESENaL!! då kanske vi int skulle ha honom

Skriv en kommentar