Marcelo: ”Jag är mycket glad över att Jose Mourinho ska träna Real Madrid nästa säsong”


Den brasilianska ytterbacken är angelägen om att få arbeta med den före detta Chelsea och Inter tränaren.
Marcelo

De spanska giganterna, Real Madrid, utsåg nyligen den portugisiska tränaren Jose Mourinho som ny tränare för Los Blancos. Och försvararen Marcelo kan inte vänta på att få arbeta med den framgångsrika tränaren.

”Jag kan inte vänta med att få arbeta med Mourinho. Han är en naturligt född vinnare, och jag är mycket glad att han kommer träna oss nästa säsong” sa Marcelo till den officiella Real Madrid hemsidan.

”Han har en imponerande meritlista. Varje spelare som han har tränat har sagt att han är bra, så det måste finnas en anledning bakom det. Vi hoppas på att nästa år blir en framgångsrik säsong för Real Madrid.”

Den brasilianska försvararen miste en plats i Brasiliens VM trupp, men kommer följa VM och se vad som händer i Sydafrika.

”Jag håller koll på fotbolls-VM genom Realmadrid.com. Jag önskar alla mina lagkamrater lycka till i Sydafrika. Jag hoppas ingen skadar sig och att mins en av dem återvänder som mästare, även om mitt hjärta tillhör Brasilien förstås.”

”Argentina kan komma långt. De är bland favoriterna, tillsammans med Brasilien, Spanien, Portugal och Nederländerna.”

Skriv en kommentar