Granero: "Vi måste återgå till att bli stora i Europa!"


Real Madrids Esteban Granero pratar om morgondagens match mot Olympique Lyonnais med tidningen El Mundo.

granero
Granero: "Jag är ambitiös. Det skulle vara fantastiskt för mig att spela mot Lyonnais på grund av allt som står på spel för oss. De bör känna sig hotade av oss, från allra första minuten av matchen" säger han.

"Olympique försvarade sig mycket bra i den första etappen. De gjorde det svårt för oss och de överraskade oss med sina motkrav. Vi måste spela ett offensivt spel med en vinnande mentalitet för att hålla dem i deras planhalva så mycket som möjligt".

"Vår comeback mot Sevilla måste vara nyckeln till vår seger. Det var en fantastisk match. Jag var väldigt nöjd. Det var en av våra bästa matcher den här säsongen."

"Vi måste undvika att göra misstag i försvaret. Vi har inte råd med det. Jag vill att vi ska dominera mer i vårt spel, hålla bollen och försöka få våra motståndarens att bara vara i deras planhalva."

"Jag har lyckats få en plats i laget och jag ahr blivit användbar för tränaren. Cochen har använt mig ganska ofta och jag har visat att jag kan göra bra saker för laget."

"Det är fantastiskt att träna med Ronaldo varje morgon. Han är besatt av att arbeta och är en riktig perfektionist. Jag har aldrig sett en spelare som honom."

Skriv en kommentar