Higuain vill ha 8.500.000 euro per år för att förnya sitt kontrakt.


"El Pipita" pratar om förhandlingarna om att förlänga sitt kontrakt med Real Madrid, och hans önskan är att fortsätta i samma lag.

gonzalo


Gonzalo Higuaín, fortsätter att förhandla med Real Madrid, och " El Pipita" skulle inte tveka en sekund, att öppet erkänna, att han vill att allting ska vara klart så snabbt som möjligt, trots intresset från Machester City.

"Jag hoppas att de når en överenskommelse så snart som möjligt, men det är min familj och min agent, som tar hand om saken. Jag arbetar bara för att spela fotboll, vilket är vad jag tycker att jag ska göra," sa han vid ett besök i studion La Sexta.

Argentinske anfallaren Gonzalo Higuaín, avvisade det första budet från Real Madrid för att förnya sitt kontrakt, eftersom han vill ha 8.500.000 per år. Higuaín, som är den nya skyttekungen i Real Madrid,  har gjort 16 mål i det spanska mästerskapet. Han har gällande kontrakt med Real Madrid fram till juni 2013, och han tjänar 150 miljoner kr per år.

Kommentarer

Anonym

2010-03-05 - 18:42:38
150 miljoner euro per år?! haha skitsnack, det blir alltså.. nästan 1,5 miljarder kronor/år?

Finns nästan ingen som ens tjänar 150 miljoner kr / år.. :)

hehe

2010-03-06 - 14:04:46
bäst att du kanske ändrar då ? :O

Ardalan

2010-03-06 - 18:43:51
Riktig go sida detta är. Uppskattas!

Skriv en kommentar