Kaka: "Jag arbetar mycket hårt för att få det jag vill ha!"


Kaká, som ersättas av tränaren Pellegrini i matchen mot Lyon i onsdags, har talat för första gången i en intervju med brasilianska tidningen O Globo.
my baby<33

Fråga: Vad tycker du om matchen mot Lyon i onsdags?
Svar: Det var en svår upplevelse, mycket svår, personligt och kollektivt, eftersom jag räknade med att Real Madrid skulle gå vidare. Jag gick igenom många svåra perioder i mitt liv och min karriär, men jag kunde övervinna allt. Jag är här i dag. Jag tror att jag har lärt mig många saker, många lärdomar och jag tror att vi kommer ha mycket glädje i Real Madrid.

Fråga: När kommer vi få se den "riktiga" Kaka i Real Madrid?
Kaká: Jag hade många problem när jag kom hit. Jag hade lite svårt att anpassa mig till både staden och klubben. Det påverkade mitt självförtroende lite när jag spelar. I fotboll förändras saker mycket snabbt. På bara en vecka och att bara spela tre matcher, kan förändra allt. Jag arbetar hårt för att göra saker och ting som jag vill ha.

Fråga: Varför blev du upprörd över att bytas ut i onsdags, du som är så disciplin?
Kaká: Jag blev irriterad av att bytas ut. Min upprördhet var att det bara var 12 minuter kvar, och jag visste att jag kunde göra något mer för att vända situationen. Jag sa klart och tydligt vad som var orsaken till min ilska till tränaren. Jag gillar att spela fram till slutet eftersom jag hoppas kunna hjälpa laget i någon åtgärd, men jag respekterar tränarens beslut utan några problem alls.

Fråga: Din fru och rådgivare har kritiserar Pellegrini och sa att han var en fegis. Vad tycker du om dessa uttalanden?
Kaká: Jag har gjort saker mycket tydligt. Diogo, min rådgivare, sa en del saker på Twitter, och det var inte något som jag tyckte, utan det var hans åsikt. Han är min rådgivare, men också en offentlig person och har sin åsikt som resten av fansen. Det min fru sa, är också hennes åsikt och jag har sagt att jag inte håller med henne.
Jag pratade med Diogo och han har redan gjort klart för sig att det var hans åsikt. Jag har också pratat med klubben för att klargöra situationen.

Fråga:
Vad är din relation med tränaren?
Kaká: Han är en mycket bra tränare, och jag har aldrig haft några problem med mina tränare som ajg har eller har haft. Jag förstår Pellegrini, och han har behandlat mig mycket bra och hjälpte mig i klubben. Han är en person som har gett mig mycket stöd.

Fråga: Känner du press av att ha en mycket bra form inför VM?
Kaká: Nej, jag är inte orolig. Robinho, till exempel, som har återvänt till Brasilien, är ett exempel på hur saker och ting förändras. Jag vet att de saker jag har gjort, hur jag arbetar, hur jag tränar och alla de möten jag har haft för att få saker att hända igen, har hjälpt till. Och jag skulle vilja uppfylla alla förväntningar som finns runt omkring mig.

Kommentarer

Anonym

2010-03-14 - 00:42:43
roligaste är att kaka ersattes av pellegrini, inte konstigt att real sög. Pellegrini är väl inte direkt en spelare i världsklass:P

MILANISTABABY.BLOGG.SE

2010-03-20 - 18:40:13
KAKA ÄR KUNG OCH HAN SKA TILLBAKA TILL ACMILAN

Skriv en kommentar