Sergio Ramos: "Vi behöver stöd från våra fans i derby"


I en väldigt lång intervju med Grada Blanca, betonade Sergio Ramos lagets beslutsamhet att vinna ligan den här säsongen.
Försvararen berömde även nästa motståndarna Atletico Madrid.
ramos

Har du dina bästa ögonblick just nu?
Jag har ett stort ögonblick. Jag ville visa mig efter förra säsongen och vara Sergio Ramos från de tidigare åren. Just nu känner jag likadant som när jag spelade med Real Madrid första gången, både fysiskt och känslomässigt. Jag är upphetsad över att hjälpa laget.

Vad tycker du om Real Madrid?
Jag tror att laget är med sina bästa ögonblick för säsongen. Vi har kommit gradvis upp med vår egen stil och vi spelar bra fotboll och vi roar oss på planen. Vi kämpar om titeln med Barcelona. Skillnaden mellan oss är minimal och jag tror det bästa vi kan göra är att fortsätta att spela som vi gjort hittills.

Pellegrini har uppenbarligen betonat vikten av taktik och koncentration. Försvaret försöker att göra några mål, vilket är en svår sak att göra. Hela laget skall hjälpa till, vilket hjälper när det kommer till att göra motkrav. Under tidigare år kritiserade människor lagets försvar och nu är det berömvärt.

Albiol och du förstår varandra perfekt.
Det är bra. Jag har känt honom i många år, eftersom vi båda spelade i spanska ungdomas landslaget. Att vara nära någon, bidrar till att göra ett bra jobb på planen. Jag känner mig alltid bekväm när jag spelar tillsammans med honom som mittback. Vi vet vad vi tänker bara genom att titta på varandra, men med det menar jag inte att jag inte spelar lika bra bredvid Garay, Pepe eller annan lagkamrat.

Teamet har gjort nästan tre mål per match i genomsnitt. Är det bekvämare att se Cristiano och Higuaín "up front"?
Naturligtvis är det det. Det garanterar åtminstone en chans på mål mot vilket lag som helst. Och vi vet att vi kommer att göra mål från en av fyra chanser eftersom båda är i fantastisk form. Real Madrid har alltid haft spelare som gör en skillnad.

Det finns tio finaler kvar på vägen att vinna titeln. Atletico, nästa motståndare, kämpar för att kvalificera sig för att spela i Europa nästa säsong.
Atletico är ganska stark just nu och vi kommer inte kunna göra några misstag i våra tio kvarvarande spel, som verkligen känns som om det är slutspel. Vi måste behålla lugnet, vara ödmjuka och fokusera på varje match. Vi har fördelen av att spela våra mest komplicerade matcher hemma. Vår publik kommer att göra det svårt för dem.

Stämningen på arenan under ett derby är mycket speciell.
Naturligtvis. Vi behöver stöd och spänning av fansen. Vi vill vinna titeln och tillägna den till våra fans.

Vem är Atleticos farligaste spelare?
Jag tror att ett lags framgång ligger i arbetet i alla sina spelare. De har fotbollsspelare av bra kvalite som för närvarande har en bra snabbhet, som t.ex. Reyes, Forlan och Aguero, men det är team-arbete som har gjort dem framgångsrika. Vi måste se upp för hela laget, inte bara enskilda män. Vi måste koncentrera oss hårt.

Vad tycker du om Kun Aguero?
Han är en stor, ung anfallare med en ljus framtid.

What about Forlan?
Jag har alltid ansett honom vara en av de bästa anfallarna. Han arbetar mycket hårt. Han gör alltid mål, oavsett hur bra eller dåligt det går för hans lag.

Din vän Reyes har även en bra runda.
Jag är väldigt glad för honom. Han kan vara en av de bästa yttrarna i världen när han är på sin bästa form och jag är glad att han har visat hur bra spelare han är.

Atletico har förändrats mycket sedan ankomsten av tränaren Quique Sanchez Flores?
Mina vänner som spelar där där säger att deras attityd har förändrats. Jag tror att han gör ett bra jobb.

Det kommer att bli ditt åttonde derby mot dem. Ni har vunnit fem och förlorat två hittills. Det är på tiden att du gör ett mål ...
Jag hoppas det. Det här är min femte säsong här och jag har haft förmånen att delta i flera derby. Lyckligtvis har jag aldrig förlorat en och jag hoppas kunna fortsätta på den vägen eftersom vi behöver dessa tre poäng.

Det skulle också markera ännu en obesegrad match på Bernabeu. Ingen har lyckats ta en enda poäng där i La Liga.
Vi vet att vi är starka och trivs på Bernabeu. Vi måste hålla upp detta goda arbetet.

Kommer ligan vinnas eller förloras i Clasico?
Jag vet inte. Sex poäng står på spel innan den äger rum. Det kommer säkert att vara en avgörande match.

Du har nummer som är värdiga ett mästar lag. Årets vinnare kan överträffa 100-poäng rekordet.
Detta var okänt i början av säsongen. Vi har en bra tid just nu och samma sak är det med Barcelona. Vi måste vinna varje match. Vi är fast beslutna att ta 100 poäng eller så många som det går för att vinna titeln.

Kommentarer

Real Madrid ÄLSKARE !

2010-03-27 - 11:48:16
Fortsätt blogga. Den här bloggen är O-S-L-A-G-B-A-R ! Man kan läsa ALLT om Real och det är bra.

Skriv en kommentar