Xabi Alonso, Arbeloa och Higuaín är nöjda med slutresultatet

Xabi Alonso gjorde Real Madrids första mål för kvällen och senare sköt Arbelo in ett vackert mål, innan Higuin nätade det tredje målet för Real Madrid.
Alonso & Gonzalo
Xabi Alonso:
"Det var ett mycket intensivt derby. Vi visste hur man skulle reagera efter att ha haft många målchanser, när vi låg efter i den första halvleken."

"Allt vi kan göra är att fortsätta vinna. Under den andra halvleken bevisade vi att vi ville vinna och vi gjorde det."

Alvaro Arbeloa:
"Jag frågar mig fortfarande hur jag gjorde det där målet. Jag tror Xabi Alonso förtjänar allt beröm. Han passade en perfekt pass och jag fick mycket tur. Det var ett viktigt mål. Vi är alla glada, men jag är det lite mer eftersom jag brukar inte göra mål ofta."

"Atletico hade ett fast försvar, och efter deras mål förstärkdes dem på sina positioner. Vi kontrollerade bollen. Utöver deras mål och straff, hade de knappt några chanser. Vi har arbetat hårt och förtjänar att vinna."

"Vad Higuaín gör är häpnadsväckande. Han har inga gränser. Han förbättrar dagligen och förtjänar allt som faller framför honom. Jag hoppas att han behåller sin form och att han slutar som ligans skyttekung."

"Vi har en svår match nästa vecka. Racing sköter sig inte mycket bra och vi behöver tre poäng. Vi måste vinna matchen och sedan vara redo för Barcelona."

Gonzalo Higuaín:
"Laget är starkt. Vi hade ligan på linjen och kunde inte förlora. Vi måste stanna i bra form. Det finns nio matcher kvar. Vi måste vara ödmjuka och jobba hårt. Det är hur vi ska uppnå alla våra mål."