Cristiano Ronaldo saknar staden Manchester, men inte klubben United


Cristiano Ronaldo pratar om att han saknar Manchester, men inte laget Manchester United. Han pratar också om Portugals chanser att vinna VM.

Cristiano Ronaldo (Portugal)

Cristiano Ronaldo har erkänt att han saknar Manchester, men ångrar inte flytten från Manchester United till Real Madrid förra sommaren.

Ronaldo har gjort 26 mål under sin första säsong i La Liga, och blev placerade i andra plats bakom liga mästarna Barcelona.

"Jag kände mig väldigt ledsen och frustrerad över förra säsongen eftersom vi inte vann någon tävling, men jag är säker på att nästa år kommer vara annorlunda, med Jose Mourinho."

"Jag är inte ledsen över att ha bytt klubb från United till Madrid, även om jag erkänner att staden (Manchester) är saknad. Jag bodde i Manchester i sex år där jag växte upp, mognade och var väldigt lycklig."

Ronaldo gjorde inget mål i VM kvalen, men tror ändå på att han snart kommer göra mål. "Jag är säler på att jag kommer göra mål och hjälpa Portugal att vinna matcher i Sydafrika."

Portugal kommer möta Brasilien, Elfenbenskusten och Nordkorea. "Jag tror att vi hamnade i den tuffaste gruppen" sa Ronaldo.

"Enligt min åsikt, tror jag att matchen mot Elfenbenskusten kommer vara avgörande, för att det är den första matchen inom gruppen. Vi har endast ett mål som är att vinna. Det kommer inte bli lätt, det vet vi alla, men vi har kvaliteter som gör att vi går framåt."

"Jag har ett stort respekt för Portugal, min nation, mitt hemland. Jag ryser fortfarande när jag hör nationalsången, och jag är säker på att jag alltid kommer rysa när jag hör sången."

Kommentarer

real<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

2010-05-31 - 18:50:30
skönt att han inte ångra flytten till real madrid.

men ärligt han har bott i england i 6 år och är usel<3hahahha

real<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

2010-05-31 - 18:51:23
han är usel på engelska menar jag

Anonym

2010-05-31 - 20:23:00
du kan ju inte säga att han är usel för det är han inte och det är faktiskt svårt att lära sig ett nytt språk och kunna prata helt perfekt

Anonym

2010-05-31 - 21:24:35
din idiot på 6 år?? han skulle prata flytande

Anonym

2010-05-31 - 21:24:55
din idiot på 6 år?? han skulle prata flytande

Anonym

2010-06-01 - 17:01:49
Eller hur, jag har bott i Sverige i 7 år och pratar riktigt bra svenska

Anonym

2010-06-03 - 21:40:49
det beror ju på vilket land man kommer ifrån från början vissa språk är lättare att lära sig och vissa svåra så idiot kan du vara själv!

Skriv en kommentar