Guti: "Jag har fattat ett beslut om min framtid"

Real Madrids Guti kommer troligen byta klubb efter slutet av denna säsong, och tror samtidigt att Real Madrid inte har så stor chans att vinna ligan.
Guti

Real Madrid mittfältaren har erkänt att han har redan kommit fram till ett beslut om sin framtid, men vägrade att nämna vilket lag han kan spela för nästa säsong.

"Jag har bestämt mig" sa Guti, enligt tidningen Marca. "Florentino Perez och Jorge Valdano vet vad jag vill."

Den 33-årige mittfältaren, som har tillbringat hela sin kärrirär på Santiago Bernabeu, ser ut att vara klar för att lämna Los Blancos i slutet av säsongen. Flera klubbar har varit intresserade av honom, som bland annat Inter, Galatasaray, Arsenal Tottenham. Men klubbar från Ryssland och Mellanöstern har också visat intresse för spanjoren.

"Det är inte så att jag bara gillar Istanbul, utan också Ryssland, Englad och Italien" tillade han.

Helgens La Liga ser ut att bli Gutis sista match med Real Madrid, men Guti har inte mycket hopp om ett lyckligt slut.

"Chanserna är 5 procent att vi tar hem titeln" säger Guti som tror att sannolikheten att övervinna Barcelonas en poängs ledning är inte så stor. "Allt handlar om Valladolid, vi litar på dem".

Kommentarer

Anonym

2010-05-12 - 18:40:18
han är duktig, synd att real kmr släppa honom

Skriv en kommentar