Manuel Pellegrini: "Jag ser ingen anledning till varför jag inte kommer fortsätta i klubben"


Manuel Pellegrini är övertygad om att hans framtid är i Real Madrid, även om det ryktats att Mourinho kommer ta över.

Manuel Pellegrini

Den Chilenska tränaren, Manuel Pellegrini, kom till Real Madrid i sommar. I sommar kom även bland annat Kaká, Cristiano Ronaldo och Benzema och alla hade stora förväntningar på Real Madrid. Man förväntade att detta skulle leda till en framgång denna säsong, men Los Blancos kan avsluta denna säsongen med tomma händer.

Det sägs att Manuel Pellegrini är på ut från Bernabeu redan nu, men Pellegrini själv tror att han kommer stanna kvar, och träna Real Madrid nästa säsong också.

"Jag är glad över att har deltagit i det nya rekordet - att ha fått högsta poäng någonsin i Real Madrids historia.  Jag ser ingen anledning till varför jag inte kommer fortsätta i klubben" sa Pellegrini till reportrar.

"Om man vill veta mer om min framtid, så fråga styrelsen. Jag har ett år kvar på mitt kontrakt och ingen har berättat för mig att jag inte kommer fortsätta nästa säsong."

Den nuvarande Inter tränaren, José Mourinho, har länge ryktats vara på väg till Real Madrid. Den framgångsrika portugisiska tränaren kan mycket väl besluta att lämna de italienska mästarna, för att åka till Spanien i sommar, om Los Blancos president (Florentino Perez) skickar en inbjudan.

Kommentarer

agron

2010-05-14 - 19:50:16
du förkännar att få sparken du har inte vunnit någon tittel just nu !!!!!

Skriv en kommentar