Manuel Pellegrini tror inte att Jose Mourinho kommer stanna kvar i Real Madrid så länge


Manuel Pellegrini har fortsatt att uttrycka sin ilska, efter att ha blivit sparkad från Real Madric och har påstått att den nya tränaren Jose Mourinho kommer inte vara kvar i Madrid så länge.

Manuel Pellegrini

Pellegrini blev sparkad förra veckan, men Mourinho blev kallad som Real Madrids nya tränare redan innan Pellegrini förlorade jobbet. Nu har Pellegrini en sträng varning till portugisen.

"Tränarna stannar aldrig länge i Real Madrid" har Pellegrini sagt. "Jag tror inte jag gjorde något särskilt fel. Jag har varit tränare i Spanien i fem år, och visste att tränarna aldrig stannar länge i Madrid klubben."

"Jag anser att detta är ett strategiskt misstag och jag hoppas att de förr eller senare kan fixa det."

Pellegrini kan flytta till Italien och Inter, där Mourinho var tränare för bara några dagar sedan. "Kan jag gå till Inter? Jag vet inte, ingenting är bestämt ännu" sa han. "Min enda plan just nu är en semester."

Under tiden har Mourinho blivit välkomnad av Joan Gaspart.
"Jag önskar inte honom all framgång alls. I själva verkar är det så att jag hoppas att han får Real Madrid nedflyttade" sa förre Barcelona presidenten.

Kommentarer

Anonym

2010-05-31 - 18:47:28
han borde stannat kvar. real har gjort jätte många nya rekord.. :/

Anonym

2010-06-01 - 17:22:14
BARA AVISS MEN HAN BORDE STANA SOM AVBYTAR TRÄNARE.

Skriv en kommentar