Pepe: "Jag är upphetsad och längtar till dagen jag får återvända till laget"


Pepe var mycket nöjd med sin återhämtning efter sin knäskada och är glad över att kunna spela för sitt land i VM i sydafrika.
Pepe

Pepe klargjorde att han redan från början av sin återhämtning aldrig har känt något obehag eller instabilitet i området som skadades i december förra året under en ligamatch, då Real Madrid spelade mot Valencia.

"Jag är upphetsad och längtar till dagen jag får återvända till laget. Jag är glad att jag har en månad på mig att återhämta mig mycket väl och få spela VM. Jag är med i Portugals trupp och det är stor glädje för mig, efter att ha tillbringat flera månader med att arbeta hårt med min skada" sa Pepe som ägnar mycket tid på sin återhämtning.

Sedan sa han att det gjorde "ont" att vara frånvarande från en massa liga matcher och inte kunna hjälpa sina lagkamrater och laget vid de avgörande stunderna av säsongen. Men att han ändå kände sig vara "nära dem".

Pepe har inte varit med väldigt länge och blev skadad pågrund av att ha spruckit det främre kosbandet i sitt högra knä. Han har arbetat mycket hårt för att få spela med laget och då han blev skadad förväntade man sig att han skulle vara borta i sex månader. Nu mår han mycket bättre, och om bara en månad kommer han få spela igen. Men då har La Liga slutat, men VM har börjat - och då kommer han spela med sitt landslad Portugal.

Kommentarer

Erik

2010-05-12 - 20:38:06
Pepe är en fantastisk spelare och det är synd att han är skadad. Hade han inte varit det, skulle han säkert hjälpt oss i de svåra situationerna!

Skriv en kommentar