Real Madrid spelarna är överlyckliga över segern mot Mallorca!


Real Madrid truppen var mycket nöjda med segern mot Mallorca igår kväll (4-1).

Cristiano Ronaldo

Cristiano Ronaldo
"Vi är angelägna om att bli mästare. Vi vet att Barcelona är i bra form, men jag är övertygas om att vi kommer att vinna. Jag är mycket nöjd med min "hat-trick", men jag vill hylla mina lagkamrater som har hjälpt mig enormt mycket under mitt första år som en madridista. Det viktigaste är att kunna hjälpa laget. Vi måste fortsätta hoppas att Barcelona kommer förlora någon gång, men vi måste spela vår nästa match hemma och vänta på att något ska hända. Vi är inte mästare än, men jag är upphetsad över det redan."

Kaká
"Cristiano slutar aldrig att kämpa. Det är ett sant nöje att spela med honom. Vi har alla kul med honom."

Xabi Alonso
"Denna seger är ytterligare ett steg framåt. Vi måste ge vårt bästa om vi vill vinna titeln. Vi är fortfarande i livet och vi måste ta ännu ett steg framåt på lördag."

Sergio Ramos
"Dessa tre poäng är viktiga. Vi stod inför utmaningen och fokuserade. Vi förtjänade att vinna."

Iker Casillas
"Det var viktigt för oss att vinna här. Barcelona kommer att möta Sevilla på lördag, så de kommer att känna mer press än oss. Vi hoppas att Sevilla hjälper oss. De riskerar att inte få vara med på Champions League nästa år, och de är alltid svåra att möta."

Esteban Granero
"Cristiano Ronaldo gör skillnad.Vi har alltid vetat om att han är en speciell spelare. Han visar sig vara så på varenda match. Det var vår skyldighet att vinna, eftersom Barcelona har bara en poäng mer än oss. Vi kommer att fortsätta kämpa. Det är vårt jobb. Barcelona bör veta att vi kommer göra vårt bästa för att få de återstående sex poäng. Hopp är det sista som du kan förlora."

Alvaro Arbeloa
"Ronaldo är fantastisk. Han har en bra säsong och han har en viktig roll i det här laget."

Higuain
"Iker höll oss vid liv idag. Vi vet att vi inte beroende av oss själva, men vi har chanser att vinna ligan. Barcelona och Real Madrid har en bra kampanj, men vi hoppas att titeln hamnar i Madrid. Det finns två matcher kvar den här säsongen och vi hoppas att Barcelona förlorar poäng i helgen."

Skriv en kommentar