Arsenals stjärna Cesc Fabregas: "Jag vill se Barcelona besegra Real Madrid på El Clasico"


Arsenals stjärna har medgett att han hoppas på att Barceloans vinner mot Real Madrid på Camp Nou.
Cesc Fabregas

Arsenal
s mittfältare, Cesc Fabregas, har erkänt att han hoppas på att Barcelona besegrar Real Madrid på månadagens El Clasico match.

Den förra Blaugrana akademispelaren pratade i en intervju med El Mundo Deportivo om en av de största matcherna denna säsong, och hedrade sin förra klubb, samtidigt som han hävdade att han vill se Los Blancos rivaler vinna.

"Som en Cule (supporter), vill jag att Barcelona ska vinna. Som en professionell spelare, tycker jag att Real Madrid har förbättrar sig väldigt mycket till skillnad från de förra säsongerna. Jag ser dem mycket farligare än de förra åren."

"Ingen borde bli förvånad angående mina känslor för Barcelona eftersom jag har aldrig "dolt" dem. Min familj är Cules, jag uppfostrades i La Masia, och det är därför som jag säger att jag vill se Barca vinna."

Men Fabregas passade också på att hylla Los Blancos, efter allt man har uppnått denna säsong.

"Dem (Real Madrid) påminner mig om Chelsea. De pressar högt, har koll på det minsta misstaget på mittfältet, och har anfallare som är väldigt farliga."

Kommentarer

SR4 <3

2010-11-26 - 18:20:06
Jag vill se dig hålla käften, Fabregas.

realfan

2010-11-26 - 18:20:13
så besviken han kommer bli på måndag

Ronaldo<3

2010-11-26 - 18:28:58
a, o jag vill se dig hänga dig själv

Anonym

2010-11-26 - 19:14:31
Alla vill se oss falla,men vi slår sönder de alla

realmadrid<3

2010-11-26 - 19:50:50
jag vill se dig hålla käften nån dag det är mit dröm

Itian

2010-11-26 - 19:54:01
Teams will fall and real madrid shall rise again. hahah transformers fast ändrade :P

201Özil

2010-11-27 - 12:49:39
Älskar Cesc, men hoppas han blir lite ledsen när Özil snurrar bort Cesc lilla älskling Pique. På måndag vinner vi (förhoppningsvis).

Anonym

2010-11-27 - 13:03:32
K, det ända jag kan säga än så länge!

Skriv en kommentar