Barcelona mittfältaren Xavi: "Jag skulle inte spela lika bra i Real Madrid"


Xavi Hernandez skulle fått det riktigt svårt att spela för Real Madrid.
Xavi Hernandez

Barcelona
s mittfältare, Xavi Hernandez, tror att han skulle fått kämpa väldigt mycket för att få ut sitt bästa i Real Madrid.

Xavi säger att han skulle inte vara lika effektiv i ett lag som Real Madrid, som han är i Barca och Spanien.

"Låt mig få säga en sak: Jag är beroende av mina lagkamrater. Min fotboll och mina passningar skulle vara värdelösa utan mitt lags hjälp. Det är något som är väldigt viktigt för mig" sa spanjoren.

"Ibland tänker jag och tittar på Madrid som ett exempel, som har riktigt bra spelare, men jag skulle ha fått kämpa med dem. De spelar genom mitten (positionen) och jag behöver spelare som öppnar ett spel genom sidan, som springer diagonalt, som lämnar plats för mig i mitten och som aldrig slutar röra på sig."

Kommentarer

Ronaldo<3

2010-11-02 - 14:25:36
vi vill ändå inte ha dig här

diwan

2010-11-04 - 10:35:03
sämsta spelaren är Xavi och att real inte vill ha han där :)

vi vill ändå inte ha dig här

2010-11-04 - 10:36:00
sämsta spelaren är Xavi och att real inte vill ha han där :)

Skriv en kommentar