Barcelonas Gerard Pique uppmanar fansen: "Ha kvar grishuvuden hemma!"


Pique hoppas att inte fansen kastar grishuvuden på Jose Mourinho.
Gerard Pique

Gerard Pique
har uppmanat Barcelona fansen att ha kvar grishuvudena hemma och inte ta med dem till Camp Nou ikväll.

Den spanska försvararen har tonat ner vikten av Jose Mourinhos återvändning och hoppas att fansen inte kommer upprepa den fula scenen som man fick se när Luis Figo flyttade från Barca till Madrid år 2000. Den portugisiska legenden fick flera gris huvuden kastade på honom under tiden som han tog en hörna.

"Ingen gillade bilden av grishuvudet på Camp Nou" sa han. "Jag hoppas att ingenting som detta upprepar sig på dagens El Clasico."

"Vi kan inte kontrollera vad människor tycker om honom (Mourinho)."

Pique hoppades också att han kan hålla den portugisiska stjärnan långt ifrån målet.

"Vi kommer att försöka att inte låta honom tänka eller ens ge honom något utrymme. Vi vill försöka få honom att ha en tyst dag."

Kommentarer

Anonym

2010-11-29 - 17:16:21
Eloge till Pique!

omran

2010-11-29 - 17:26:47

omran

2010-11-29 - 17:27:47
c.ronaldo kommer dribbla alla av det är där för han är världens bästa fotbollsspelare tycker jag

CR7

2010-11-29 - 17:52:22
ronaldo kommer att dribbla sönder alla fast mest messi han kommer att tunlla alla han kommer att tunlla messi minst 1000 gånger tro mig nu



nu skriver jag vem som är bäst i världen och resten



ronaldo özil kaka alonso sneijder di maria

etoo berbatov fabregas i.afellay sist av alla i världen är messi

SVAR __CR7?

2010-11-29 - 18:15:23
Fan vad barnslig du e .

DG

2010-11-29 - 19:41:31
Ärligt talat?

Om det finns EN ENDA person här inne som ärligt (utan att tänka på att Real Madrid är världens bästa lag) kan säga att de tycker att Messi inte är en av världens 3 bästa spelare just nu, var snäll och skriv det och lämna sedan bloggen för förtal...Alla som kan fotboll vet vem messi är och att han hör hemma högt upp på "listan"

Jag älskar Real och har gjort det sen födseln;) Framförallt sedan jag såg dem, live, vinna CL 2000 och 2002. Helt fantastisk känsla som jag hoppas få uppleva i år igen!!!



Va gör vi, nu kör vi!



Hala MADRID!!

Hala Madrid

2010-11-29 - 19:46:36
90% som kommenterar på den här underbara (undantag för detta) bloggen är barnsliga eller helt o hållet omogna.. Tycker du gör ett grymt jobb men det man ser i kommentarerna drar man varje gång en stor suck, det är tråkigt..



Jag tror på 1-2ikväll(di maria,benzema) messi kanske gör ett mål, vi får se hur mr.mou's taktik är för att stoppa han med real, och mittfältet är den viktigaste delen för att vinna matchen, så khedira och xabi måste va på hugget.. Sen kontringarna, tror inte barcas backlinje skulle hänga på i en kontring med våra snabba yttrar..

Och sen måste benzema vara vaken och spela lika fint som dom senaste matcherna eftersom pipita är skadad :(, men jag har alltid trott på benzema och han kommer nog klara sig bra ikväll.. Ronaldo är ronaldo, vi alla vet att han kommer kriga tills sista minuten.. Jag ser fram emot 21.00, njut nu av vacker fotboll grabbar, och vårda språket snälla, så det blir en roligare läsning för oss alla Real fans.. Hala madrid!!

Skriv en kommentar