Den förra Real Madrid stjärnan Van der Vaart: "Harry Redknapp är bättre än Jose Mourinho"


Den förra Real Madrid stjärnan Rafael Van der Vaart säger att Harry Redknapp får honom att älska fotbollen, till skillnad från Jose Mourinho.
Rafael Van der Vaart

Tottenham
s stjärna, Rafael Van der Vaart, tycker att hans nuvarande tränare, Harry Redknapp, är bättre än Real Madrids Jose Mourinho.

Van der Vaart flyttade till London från Real Madrid i somras och har blivit en av Spurs viktigaste spelare, efter att ha gjort fem mål på nio ligamatcher.

Den nederländska 27-åringen beundrar hur Harry Redknapp tränar laget. Enligt Van der Vaart var det engelsmannen som hjälpte honom att hitta sin bästa form, samt att han hjälpte holländaren att återupptäcka sin passion för fotboll.

"Harry är en väldigt speciell man, det är därför jag redan nu känner mig hemma i Spurs. Det känns som om jag är tillbaka på gatan" sa Rafael.

"Det finns inga långa och tråkiga tal om taktik, så som det var i Real Madrid. Det finns en skrivplatta i omklädningsrummet, men Harry skriver inte någonting på det! Det är väldigt avslappnat."

"Chefen ger oss startelvan 20 minuter innan vi går ut och värmer upp. Det enda han säger till mig är 'du spelar antingen på höger- eller vänster sidan, jobba hårt, ha kul och visa fansen att du är bäst'."

"Sedan får försvararna instruktioner om vilka som ska täcka hörnorna och frisparkarna - så enkelt."

Kommentarer

Madridistaaa

2010-11-20 - 16:31:36
ärligt talat så saknar jag van der vaart...

Ronaldo<3

2010-11-20 - 16:48:55
jag också som fan. han va så jävla grym och räddade oss mycket tex mot sevilla och malaga

Itian

2010-11-20 - 18:15:41
aa fan alla saknar har tror jag och median uttrycker honom fel i denna. Han pratar om sin tränare och inte om mourinho utan om hur hans tränare är osv.

Itian

2010-11-20 - 18:16:52
(har)han*

Alex

2010-11-20 - 18:54:46
Kom tillbaka ! <3

Benjamin

2010-11-20 - 19:15:21
REAL SÄLJER SPELARE , SEN BLIR DE STJÄRNOR I DERAS NYA LAG :(:(:(

Anonym

2010-11-20 - 19:38:15
förädare

CR7

2010-11-20 - 23:01:04
Blir alltid så glad när jag läser hur bra det går för honom i Tottenham :) Jag saknar honom så sjukt mkt! <33 Han kommer alltid att vara en Real Madrid spelare!

D.S

2010-11-21 - 00:35:41
Ja visst är det kul.



Det är darför tottenhamn aldrig kommer vinna något.



Real har sky höga grav på att vinna varje match.

Då kanske man måste anteckna på tavlan och ta ett allvarligare snack än att säga "gå ut och ha kul"



Hala Madrid!

D.S

2010-11-21 - 00:36:42
Krav*

Skriv en kommentar