Iker Casillas: "Atletico Madrid kommer försöka få ett positivt resultat på Bernabeu"


Den spanska målvakten ser fram emot helgens derby match på Santiago Bernabeu.
Iker Casillas

Iker Casillas
analyserade söndagens derby mellan Real Madrid och Atletcio Madrid efter morgonträningen under dagens presskonferens.

"Det är viktigt för oss att vinna och få tre poäng vilket kommer tillåta oss att stanna på top. Det är alltid trevligt att spela mot Atletico. Vi känner någonting speciellt under en derby (match). Jag är från Madrid, så jag vet vad det betyder. Man kan känna det i gatorna. Atletico ser fram emot att besegra oss, men vi hoppas kunna slå de."

"Jag förväntar mig att Atletico kommer försöka få ett positivt resultat på Bernabeu. De har bra spelare såsom Aguero, Forlan, Simao.. Atletico är ett stort lag och det kommer vara en fin match."

"Deras målvakt, De Gea, gör beundrandsvärda framsteg. Det kommer krävas mer utav honom detta år, men han gör ett bra jobb. Han spelar på en hög nivå, så varje misstag han gör kommer granskas. Jag tror att vi kan slappna av för att han är väldigt bra. Jag tror att han kommer göra bra ifrån sig i Atletico och även i det spanska landslaget."

"Det är en månad kvar till El Clasico. En match mellan Real Madrid och Barcelona gör median vansinning (på ett positivt sätt), men vi måste också spela andra matcher som är viktiga för oss. Vi hoppas kunna fortsätta vara serieledare när vi spelar på Camp Nou, men vad som helst kan hända."

Skriv en kommentar